Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 9 maj 2012

ETT KORTARE UPPEHÅLL

Det blev det med regnet mitt på dan,så pass att vi hann ut på middagsrundan och slapp bli blöta. Men i morse stod regnet som spön i backen. Peppe var så tjurig att han vägrade bajsa och ville bara gå hem igen.
Jag var ju till Maxi sen på förmiddagen och det regnade och blött blev allting.  Så man kan nästan säga att det regnat hela dan mer eller mindre och håller fortfarande på.
Nånting annat som fortfarande håller på, det är mina pippisar,dom äter som dom inte gjort på hela vintern. Jag tror aldrig jag haft så mycket fåglar här. Det hittar hit lite andra sorter också inte bara dom vanligaste. Idag satt det en större Hackspett och hackade i sig av jordnötterna..Rödstjärten och Bofinken bla, har varit här.
På eftermiddan var jag till Granngården och köpte mer solrosfrön. Jag läste nånstans att om man fortsätter mata fåglarna så har man ett troget gäng som kommer tillbaks,
Nu tar vi lill lördags kväll och snart är det fredag...
Haaa de.....♥

Good Evening

21 kommentarer :

Vicke sa...

ja, det är bara att mata på, så har du fåglar året runt, ha en fin kväll nu

ansepanse sa...

mm, det är ju trevliga gäster :) så dem bjuder man gärna lite extra gott till :)
Sv: mm, Maja frös om händerna och blev lila, jag som äter rätt mycket morötter är lite gul i hyn
kramar och en fin kväll till dig

Mia systeryster sa...

Fortsätt du med matandet, så kommer nog alla tillbaka. Det har jag oxå hört=D
Här har det regnat mest hela dagen. Har blivit dyngsur nu ett antal ggr. Urk:(
Kram

Veiken sa...

Det är så mysigt att följa fåglarna. Underbart med all sång som väcker oss på morgonen. Kramar

Lippan sa...

Det är tur att det är några som fortsätter mata fåglarna. Här där vi bor skulle de inte klara sig annars. Mata på du de väljer ju själva när de vill skaffa egen föda. Måste var mysigt att ha dem kvar så länge.
Kram

Siita sa...

Matar inte fåglarna alls här, do får ju lakris mat. Han tar dom små. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, regnet har varit närvarande hela dagen! Visserligen finns det fördelar med det - men överlag är det tristare än tristast! :S

Anonym sa...

Hej! Nu har hag fått den stora ettan som jag var intresserad av. Den ligger bredvid den lägenhet som jag har nu men är större med kök och balkong. Ha en fin dag !

Roggan sa...

Här kom också ett regn på eftermiddagen. Får hoppas att det blir bättre. Kram

Aurora sa...

För en stund sedan vräkte det ner här men nu är det uppehåll. Hoppas det inte är ett av den kortare sorten. Kram

Annette sa...

Ja fy vilket väder tjejerna vägrade att kissa i morse.Dom bara tittade på mig som om jag inte var klok.Vad fin din magnolia är och vad din gräsmatta är grön.Vi har fåglar också men nu får dom äta ur det sista som finns kvar.Nu har Maria lagt ut bilder sedan har hon filmat tjejerna också,men inte idag var nog förra tisdag.Kram vännen

Majken sa...

Jag matar oxå fåglarna än & nu verkar de hungriga som hästar.... & fler blir dem.. men de är mysiga....

här regnade det både på lunchen o em. på em promenaden fick jag tvinga med mig Zingo som hängde längst bak i kopplet och ville vända o gå hem... Men det är ju JAG som bestämmer... ;-)

hoppas du har en fin kväll!
kram

Yvonne sa...

Vännen nu kommer jag med nattakramen och Pöössen!

Gilla sa...

Mata du fåglarna så de kommer tillbaka. Men pass på så fröerna inte trillar ner på marken så råttorna kan ta maten.

Sv: Vi hade också lite regn ikväll,när jag skulle gå ut med Baloo. Men det var inte mörkt då vid ½8. Annars hade vi nästan sommarväder/temperatur i eftermiddags. Men solen var gömd bakom molnen.

Kram/Gilla

Semester & Mat sa...

Nu hoppas vi att det regnat ifrån sig lite, så solen får kika fram :)

Maria sa...

Ja alla ska vi ha mat och du är snäll som fortsätter mata fåglarna.
Ha de gott/kramizar

Fenixmonas sa...

Jo, nog har det regnat rejält, fast jag tror nog att det behövs då allt nu slår ut! Jag vågar inte mata fåglarna här hos mig, då är det risk för att de blir middag åt Cesare...kramiz

Ove "Gasfoot" sa...

God torsdags morgon!

Bra att du fortsätter att mata fåglarna, för nu kommer ”sommargästerna” från södra Europa och behöver all energi de kan få.
Själv så gör jag åt 80 till 100 kilo solrosfrö från hösten och fram till våren plus talgbollar och lite annat godis.
Problem vid fågelbordet? Ja visst. Sparvhöken och duvhöken!

Ha det ”Kanon”. Smack från ”Kanonen” i Norrland.

Yvonne sa...

Godmorgon! Då behövde vakna innan du la dej. Ha en bra dag! Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Så snäll du är mot fåglarna :) De är ju så roliga att titta på.
Kram.

Rigmor sa...

God morgon!! Här sitter jag med mitt kaffe och ska försöka få både kropp och huvud att vakna upp, helst ihop också...Ja, det var ett evigt regnande igår...men jag tog husbilen och for in till dottern och alla barnbarnen frampå kvällskvisten, jag börjar bli riktigt van att ha en stor bil nu...*gapskratt*!! Du undrade hur stor...den är 5,95 lång och tja, hög som en vanlig husbil, och ganska lätt att köra faktiskt. Man ser väldigt bra ut, och man ser väldigt bra ned i andra personbilar, det borde folk tänka på så här års...man ska inte göra allt när man åker bil!!
Ha en bra dag, här blir det jobb till kvällen.
Kram kram