Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 19 maj 2012

EN MELLANDAG

Idag är det en återhämtningsdag kan man säga..*L*...tar det mest lugnt och laddar inför morgondagen när resten av familjen kommer som inte kunde i Torsdags. Så det blir en familjemiddag till i morgon och gubben blir ordentligt firad,hehe....
Solen visar emellanåt i dag och då blir det så varmt och skönt. I morgon ska det visst bli ännu lite varmare.
Jag ska väl plocka fram sommarkläderna ordentligt nu, snart är vi inne i Juni och det är ju en sommarmånad. Inte klokt att man har haft så pass varma kläder tills nu...
Ha en fin lördag...♥

Kossorna ute på sommarbete..♥

                                               

16 kommentarer :

Anonym sa...

Ja så kan det bli ibland,,men visst kan du få säga Grekland,,för lite rätt är det ju,,dom är ju Grekcyprioter..Kul att visa bilderna i bildspel,,och jag gillar Isla Grant,en kvinna från Skottland som skriver det mesta av melodierna själv,,dock inte denna..Grattis till din Gube..Haé Kram.

Aurora sa...

Nu kommer värme så fram med sommarkläderna. Varför inte ta fram badkläderna direkt. kram

Veiken sa...

Ja, nu är det dags att plocka fram för sommaren. Ljuvlig tid vi har framför oss nu! Det är bara att ta för sig! :) Kram

Rigmor sa...

Tack för att du tar dej tid och titta in hos mej, trots att du har mycket att stå i!! Själv håller jag på att bli dunderförkyld och mår därefter plus att jag jobbar lite extra också p.g.a. att andra är sjuka...Men nu är det bara en dag kvar på den här jobbarhelgen så lite alvedon och snart sova så ska nog det gå också.
Ha en riktigt bra dag i morgon när ni ska kalasa igen, och vädret, självklart blir det solsken!!
Kram kram

Viktkamp sa...

vill använda sommarkläderna nu =)

Fenixmonas sa...

Dagen igår slutade med regn och kyla, men idag gör solen ett nytt försök! Kramiz

Camilla sa...

Måtte sommarvärmen komma nu!
Kram!

Semester & Mat sa...

Visst är det härligt att sommaren verkar göra sin entré i veckan!

Kram

Marre sa...

Men snälla Mita, det är det sista jag skulle göra och det är inte så att jag tränat med en haltande Rasmus. Har gjort allt jag kunnat och efter sista röntgen där jag blev rekommenderad att träna mer då vettens svar var att han nu är helt återställd, så började vi nöta vidare. Men då hältan dök upp efter träningen sist så ska nu här kontaktas ”Tös hälsan” för och få vidare hjälp med detta!



:(

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej, det är inte klokt. Härom dagen gick jag i vinterjacka ;)
Kram.

Carina Sjölund sa...

Har fortfarande haft mössa och vantar på promenaden! Visst är det helt bedrövligt??? :(
Men det sägs att det ska bli varmare :)
Ha en fin Söndag raring♥
Kramen♥

ansepanse sa...

ja, nu får vi hoppas att det blir riktig sommar och värme, härligt med kossor på sommarbete
jag såg också att barnbarnen plockat en fin bukett maskrosor, visst är de fina :)
kramar vännen

fina frun sa...

Maj månad som brukar vara så varm och härlig. Hoppas att juni blir bättre så dina sommarkläder kommer till användning!

Maria sa...

Hej igen!
Jo tack de knatar på men armen vill liksom inte bli riktigt bra. Har så svårt att sitta å skriva på datorn men nu har jag tagit fram mitt tangentbord och har de i knät, ja då går de bättre.
Hoppas gubben hade en fin födelsedag och ett trevligt kalas igår.
Ha en finfin söndag/kramizar

Ama de casa sa...

Så då är det fullt ös nu då? :-)

sv: Jodå, det var visst Benidorm :-)

Veiken sa...

Du hade så rätt, det är varmare idag - det mesta av ljuvligheten ligger framför oss. Härligt! Kram