Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 6 maj 2012

BLOGGLEDIGT

Jag har tagit mig lite bloggledigt i dag,undrar om ni har märkt det? Vi har varit borta över halva dan, sen när man kommer hem är det massor som ska fixas med.  Sen ringde min syster nu på kvällen och då blev ett surrande över en timme,gubben gick förbi ibland med ett flin i ansiktet,och jag vet precis vad han säger sen när jag pratat färdigt.."får du inte skavsår i öronen?"hihi.....men en timme är egentligen lite kort för oss.Vi brukar kunna prata på i två timmar i alla fall.
Soligt och fint har det varit hela dan,men kyligt i luften,tack och lov ingen blåst.  Dom två sista fönstren blev putsade i går och jag hann även med fikat hos grannen.Det gäller att vara effektiv, då hinner man mycket....
Ikväll är det ingen ishockey, men Mästarnas mästare, så där ska jag bänka mig med en stor mugg te och en macka sen.
Haa de....♥
        Matte, jag vill att du borstar mig..*L*...

16 kommentarer :

Lisbeth sa...

Så klart man ska ta sig ledigt lite då och då. Det låter så mysigt med en sladdrande syster. Jag och min syster är sådana när vi träffas men ingen av oss är någon telefon pratare så där blir det korthugget
Ha nu en fin start på veckan
kram

Carina Sjölund sa...

Ledigt måste man ha i bland!
Men man är alltid på gång efter ett tag igen :)
Kramen goa vännen♥

Susanne P sa...

Man måste ta en pause ibland.
Kram

Mia systeryster sa...

Under dagarna pausar jag alltid (oftast);)
Otroligt fin bild på Peppe!
Kram

Annette sa...

Vem vill vara inne i detta vackra väder.Här har det inte blåst nått men det var bara +8.Brudarna hoppade i sjön idag det skulle inte jag göra i alla fall.Visst är denna karde bra har en svart till våra.Han är för god din Peppe på bilden.Kram vännen

Äppelblom sa...

Åh, en så´n blick - jag smälter!
Han är för go´ din lille vovve.
Ha en fin vecka!
Kram

Yvonne sa...

Konstigt.Du har ju inte wordpress så det är kanske fler bloggar som har problem.. Man fattar ingenting! Natti vännen och Pööss!

Siita sa...

Godmorgon. Här ser ut att bli en fin dag även idag. Men hu så kallt, bara +1 grad nu. Klart jag saknade dej o Peppe igår. Skulle oxå titta på det programmat, men gubben satt o tittade på Per Morberg, då fastna jag där. sedan var det ju Spårlyst. Ha det gott. Kram

Fenixmonas sa...

Ledighet behövs ibland! Bloggen får ju inte bli ett tvång! Kramiz!!

Anonym sa...

Mors,,Kloke Peppe,visar vad han vill..lustigt länken i din kommentar tog mig till din gamla blogg..
Inte undra på att gubben undrar 1 timme är ju en evighet,,men ni kanske mest surrar??.Haé Kram.

Anonym sa...

Mors,,Även denna länk tog mig till din gamla blogg""Livets bergodal bana.
Ja klart att jag njuter av värmen och solen,,ibland njuter jag under ett parasoll.Haé Kramen

Rigmor sa...

God morgon vännen!! Jodå..jag var ledig igår, och idag med...så idag ska altanen rensas och städas ur, har dragit på det alldeles för länge, men nu har jag slut på ursäkter...Mannen i huset har gjort såna där små söta tidsenliga fönsterrutor på altanen/verandan, och just vid såna här tillfällen, när de ska putsas, så undrar jag vad jag tänkte med när jag tjatade mej till dom...annars är det vackert tycker jag!!
Ha en bra dag vännen!
kram kram

Vicke sa...

nej, det har jag missat, jag hoppas att du får en fin start på veckan

Camilla sa...

Ibland räcker tiden inte till.
Så är det för mig nu.
Det kommer att bli så mycket jobb i veckan så jag hinner inte med bloggen.
Så jag tar en paus....till på lördag. DÅ är jag tillbaka igen :)
Kram!

Marre&Rasmus sa...

Ladda batterierna är ett måste om man ska orka med långa dagen.

Peppe så duktig och klok och den blicken få i alla fall mig på fall ;D

Bamsekramizar

Anonym sa...

Hoppsan,nu kom jag rätt...Ja för 17:on här skiner solen för fullt,,24 i skuggan och en svag skön vind,,har legat vid poolen någon timme på Fm,,nu en liten siesta..Haé Kramen.