Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 13 maj 2012

GOTT OCH BLANDAT

Halva dan borta och andra halvan hemma och fixa och dona i trädgården. Fint väder idag med sol heeela dan som omväxling. Klart man måste passa på och  ta hand om gräsmattan som faktiskt tagit rätt mycket stryk av vintern?? Det var ju ingen snö knappt,och det verkar som gräset klarar sig bättre med ett skyddande snötäcke.
Det är klart att slitage blir det med pinkande hundar och bus och lek när kompisar hälsar på. .
Men nu är jorden utlagd och jag hade den stora äran att fördela ut gräsfrön. Gubben körde så hårt med skottkärran att ena skalmen gick av. Jag skrattade så jag höll på att kissa på mig, himla kul såg det ut....
Men nu ska jag sitta här med macka och te och kolla på Mästarnas mästare. Peppe sussar gott efter en heldag ute...
Haa de....♥



19 kommentarer :

Lisbeth sa...

Just sådana situationer som att ha sönder skottkärran kan bli dråpliga att titta på. Dessutom är det ju på riktigt som i de programmen där de tävlat om det tokigaste inslaget
Förstår att du fick knipa rejält
Ha en bra start på veckan
Kram

Rigmor sa...

Det verkar ha gått hett till i er trädgård...gräset utslitet och sen skottkärran trasig...Nu undrar jag också lite försynt, kommer verkligen Peppe att förstå avspärrningen...?? Här hade det nog mer varit att markera för kattdamerna, att just här kan ni gräva och sprätta bäst ni vill...
Sov så gott vännen!!
Kram kram

Yvonne sa...

Går inte Peppe in under avspärrningen?? Natti på dej vännen och sov så gott!! Pöössen!

MICKAN sa...

Han gör ingenting som han inte ska. Det ser man på hela hans uttryck :D

Hahaha ... det skulle man sett när skottkärran gick sönder :D

Gilla sa...

Så fint ni kommer att få i er trädgård. Bara jobba på tills skalmarna ryker. ;-D

På hösten, när vi började passa Baloo, så gick jag ut med honom på kvällarna till parken intill vårt hus. Där kissade han på nästan samma ställe, så till slut såg gräsmattan alldeles gul ut.

Då tog jag en annan runda med honom och han kissade på en bit av trottoaren. Men gräset har inte tagit sej riktigt än. Men det kommer nog snart.

Sv: Jag vet inte precis om jag börja digga dammsugaren mer. Men det var ju kul att jag kunde roa lite.

Kram/Gilla

Mia systeryster sa...

haha, vilken syn det måste ha varit=
Fint ni kommer att få det, jag har oxå kämpat ute i trädgården idag=D
Kram

Carina Sjölund sa...

Visst har man riktigt trötta vovsar när kvällen kommer. Än om dom så gärna vill sova, så ska dom alltid hänga med när man går ut :)

I morgon lovar dom regn hos oss :(

Tur att man hann puts några fönster idag :)
Godnatt kramen vännen♥

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Nysått var det här :)

Ja, gräset klarar sig säkert bäst med lite snö på, men förvånansvärt nog så överlever vår det mesta.

Sv: Ja, för tillfället har vi tillräckligt att göra, men hur allt ser ut längre fram vet man aldrig :)

Fenixmonas sa...

Så fint ni gjorde! Jag förstår att du skrattade gott...Här försvann solen redan vid tre och nu hänger regnet i luften...kramiz

Anonym sa...

Mors,,rackarns det är sådana gånger man skulle haft kameran framme,enskalmad skottkärra,hur kul hade inte varit..
Ja det är nog så att det är människorna som drar mig till Cypern varje år..Haé Kram

Siita sa...

God morgon. Om du vill o har stunder så kan du gå genom min blogg o gratta Ingela själv. För hon bloggade igår. Hon har Chanchoflive. Hur roligt det skulle ha varit o sett när kärran gick sönder. Kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Det kallar jag hårt slit i trädgården :)
Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott i din renbäddade säng.. Morgonkram!

Camilla sa...

Tyckte Gubben att det var lika kul? ;)
Jojo...det gäller att passa på att påta i trädgården då solen tittar fram.
Kram!

RackarTuss sa...

Även jag har trädgårdat mest hela helgen - gillade tom att dra upp maskrosor ,)

Malin sa...

Du klagar på er tomt, du skulle se vår! Jag la in en bild på den igår på facebook och det är en sorglig syn! Tror nog det är kört i år, i år tar den sig inte! 5 hundar på pyttetomt har tagit sitt pris...
Kram

Yvonne sa...

Skickar upp en säck full !! Kram!

ansepanse sa...

jag är också sådan att jag kan skratta så jag kiknar när det händer sådana där saker :)
vilken söt bild på Peppe
kramar

Annette sa...

Gud vad fint ni har gjort i trädgården,vi skulle också behöva bättra på våran gräsmatta.Men jag undrar smiter inte Peppe under in stängningen.Om vi skulle ha så som ni har gjort,då vet jag en som skulle dyka under.Det är Tess Tira skull inte röra det.Vilken god bild på Peppe.Kram