Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 25 maj 2012

ÄR LORT SVERIGE PÅ VÄG TILLBAKS?

Man kan undra ibland om Lubbe Nordströms lort-Sverige är på gång tillbaka. Det finns flera tecken.Vägglössen är tillbaks i våra sovrum,tbc smittan är åter. Och i stället för att skura ordentligt på ytorna, sprayas det och torkas bara av utan att skölja.
Och sen det här med hygienen.Visst finns det deo som räcker i 48 timmar. Men vem vill slippa duscha på två dygn? Man kanske blir ofräsch på andra ställen.. apoteken har till och med en deo som räcker att ta på en gång i veckan. Till och med en raggardusch känns fräschare,
Kontaktlinser är ett annat exempel. när dom lanserades var det bara människor med god hygien som kunde bära dom eftersom det krävdes minutiös skötsel av dom.
Men det verkar vara historia.
Såg  en annons på nätet med dygnet runt linser som man kan ha 30 dygn i sträck. Usch det börjar klia i ögonen bara jag tänker på det..


bild lånad på nätet

Åskan dundrar på och det blixtrar hela tiden. För säkerhetsskull så har jag dragit ur allting så jag missade omröstningen av Let`s Dance. Jag får kolla på nätet sen. Nu kör jag på det mobila bredbandet, gubben han gick och la sig. Hur fasen man kan göra det när det åskar och blixtar det förstår jag inte. Jag kommer inte gå i säng förräns det har lugnat ner sig...
Haa de....♥

15 kommentarer :

Yvonne sa...

Ingen åska här.. Hoppas att du snart får krypa ner i sängen.. Nattikram och PÖÖSS!

Semester & Mat sa...

Jag måste faktiskt flika om apotekets deo som räcker länge. Har den som är effektiv 72 timmar, men för det duschar jag minst en gång per dag. Den är effektiv (har inte haft någon bättre), så det räcker gott och väl med att ha den cirka två gånger i veckan.
Här har det också åskat på eftermiddagen, skönt att luften rensades.

Kram

Siita sa...

God morgon. Jo då visst var åskan här med. Men jag har ju trådlöst alltid. Halv 6 vaknade Thea idag. På bilden håller hon på att sätta ihop docka från Estland som har dockor i magen. Kram

Disa E sa...

Men så mysigt med åska..älskar mullret!
Ha en gå Lördag
Kram på dig ♥

Disa E sa...

*go lördag, ska det stå..

Majken sa...

Anton & Molly vidare.. hur bra som helst :-)

Här var det fint väder hela dagen ingen åska, dock en aning regndroppar som torkade när de nådde huden på eftermiddagswalken....

Jag lever efter devisen bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete...

Ha en fin lördag!
Kram

Paulahelenas sa...

Nä, ingen åska här igår, men mörka moln kom det sen på e.m.....regnade lite också..
Idag är det soligt o ca +10 grader, det blåser lite också..

HA en fin lördag!

Kram

Ama de casa sa...

Jag tyckte det blev rätt personer till final :-)

Åska är mysigt tycker jag - om den håller sig på behörigt avstånd...

Mia systeryster sa...

Vi slapp åskan=D
Håller med, håller vi på att bli ett lort-sverige?;)
Kram

ansepanse sa...

här har det inte åskat som tur är :) tycker också det är otäckt när det håller på
usch ja, lort-sverige är det tillbaka igen tro
Sv: bra :) jag tycker precis som du när det gäller Schenkenberg, hela karln ropar: titta vad snygg jag är, och det är han INTE
kramar vännen

Yvonne sa...

Nu får vi hoppas att rännan håller tätt .Ser ut som om vi får regn snart.... Kram!

Annette sa...

Oj här var det mycket att läsa ifatt,Vi missade Let´s Dance i går.Åskan brakade ju loss så det blev inget tittande.Jag har haft fullt upp denna vecka,sedan vill man ju inte sitta inne vid datorn.När det är så vackert väder,men jag har badat i alla fall.Har du badat ännu Marita.Kram ha en skön dag

Anonym sa...

Oki,det var synd att jag dabbade mig vad gällde åldern på Ulrika,,hade jag ställt frågan för 7 år sen hade det varit rätt,,det var Veiken som påtalade min miss..Haé Kram.

Stattinskan sa...

... jag har såna linser - är jag en lortmaja då? ;-D
Kramar

veiken sa...

Jag tror att du har mer rätt än du förstår. På den förskola jag jobbade på torrsvabbade man. Vi gamlingar passade på att skura med såpa och vatten när det var lite att göra! :) Kram