Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 14 maj 2012

RECEPT PÅ SMÖRGÅSTÅRTA

Jag efterlyser ett bra recept på smörgåstårta,enkel att göra och god..*L*...ni får gärna tipsa mig om ni vill.
Nu ska jag göra mig mitt kvällste och mojjsa ner mig i soffan med tända ljus. Mörka skyar far över himlen så det känns som en höstkväll...
Haa de....♥


Hugs

9 kommentarer :

Yvonne sa...

Det kan ha gått häl på säcken i transporten till dej.Duktigt av dej att inte göra en "Mita" .Natti vännen och sov nu så gott! Pöössen!

Majken sa...

Vi har haft höst hela dagen... :-(
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med smörgåstårtan...

Ha en fin kväll & sov gott!
Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag har inget bra tips - men jag ska kolla med sambon som är bagare! :)

Anonym sa...

Mors,,Klok du,,låt dom hänga kvar ett tag till,,ser inte så hävligt ut här heller,,
Om smörgåstårtor kan jag ""Nada". Haé Kramen.

Yvonne sa...

Godmorgon! Varsågod!! Du får en säck morgonkramar

MICKAN sa...

Åh, jag ska höra mig för. Personligen lägger jag i allt som jag tycker är gott i en smörgåstårta :D

Villa Frejas bokblogg sa...

Visst känns det som höst :(
Jag har aldrig nåt recept. Gäggar bara på det jag gillar i en salig blandning :)
Kram.

Rigmor sa...

Aj då...har ett recept någonstans sen jag jobbade i butiken och vi gjorde smörgåstårtor...kollar om jag hittar det under dagen!!
Nu undrar jag vad den här dagen har att bjuda på...ledig och har lovat mellanprinsessan en eftermiddag med kameran. Ser ut som vi måste utrusta oss med paraply tyvärr. Typiskt när man är ledig, men det är bara att göra det bästa utav det, jag har ju trevligt sällskap i alla fall!!
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Anonym sa...

Mors,,det som man skulle ha nu är en Molnöppnare,så solen kunde komma igenom..Haé Kram.