Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 28 februari 2012

DET ÄNDRAR SIG FORT

Ja med vädret. Igår kväll snöslaskade det,i morse hade det smält bort och nu är gräsmattan geggig igen. Men vad fint det har varit idag. Sol och 10 plusgrader,och min rygg känns lite bättre.Gubben kom hem med semlor till fikat på eftermiddan, smakade underbart ute i solen,och lägger sig som bomull runt midjan,hmm...
Kram på er*..

11 kommentarer :

Roffe sa...

Är dålig att blogga varje dag.Kommer hälsa på då och då.Glömmer inte bort dig helt.kram

Yvonne sa...

Nu..... vännen ska jag natta mej.. Pööss på dej!

Semester & Mat sa...

Gräsmattan har jag inte sett än här i Hälsingland, men fortsätter det så här som idag så är det nog bara en tidsfråga :)

Kram

Siita sa...

God morgon. Ja det blev en fin em. Synd att man jobbar. Hoppas du blir bättre i ryggen. Sen hoppas jag min hosta o snuva går över, snart 3 veckor nu. Kram

Mollan70 sa...

Gott med semlor i solskenet. Det var du värd! Kram

Fenixmonas sa...

Hihihi...låter så fint det där, att det lägger sig som bomull runt midjan...fast någon sådan ståtar jag just inte med numera. även här var det en underbart fin dag, en riktig vårdag! Kramiz

fina frun sa...

Jobbigt för dig med ryggen :(
Jag hoppas att du känner dig lite bättre idag?
Kram/Fina Frun

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, semlor kan man inte få för många av. De är så underbart goda.
Kram.

Maria sa...

Skönt att höra att ryggen känns bättre. Jag åt också en semla igår med vaniljkräm, gottgott.
Ha en skön dag/kramen

Camilla sa...

Här snöade det också. Men inte ser jag några geggiga gräsmattor,inte. Nä...vitt,vitt,vitt!
Men vi har också haft fint väder så liiite snö har det nog försvunnit :)
Kram!

Anonym sa...

Hejsan,,Det smakade bra mycket bättre med en öl i stället för ett taskigt vin..Är behövd i Vreta,barnen lite hängiga,,blir till lördagen..Haé Kram.