Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 8 februari 2012

DET LUKTAR PÅ TOAN

Ja det kanske inte är så konstigt att det gör det ibland. Idag när jag kom hem på eftermiddan så hade slamsugen varit på gatan och sugit ur brunnarna. Då luktade det inte gott på toan och nere i badrummet. Så det blev till att spola och fylla i brunnarna med vatten.Då kom jag och tänka på Toastickan som jag läste om i en tidning.Nånting nytt förmodar jag som kommit.  Som det står i reklamen, den naturliga luktborttagaren. En tändsticka som man tänder när det behövs,och vips är lukten borta. Kostar bara 18 kronor för en förpackning.

Kanske värt att köpa och lägga på toan. 18 kronor för en ask.

                                                    

17 kommentarer :

Maria sa...

Det går lika bra med vanliga tändstickor eller ett stearinljus.
Ha en fin kväll/kramen

Siita sa...

Har jag aldrig hört talas om. Men hos oss luktar det inte när slamsug varit här. Bara när grannens brunn blir full då stinker det, den ligger så nära oss. Kram

Semester & Mat sa...

Jo visst måste det fungera lika bra med vanliga tändstickor.
Du får skriva en liten lapp och läggga fram en tändsticksask till de som besöker er toalett. MEn nu var ju gästerna oskyldiga ;)

Kram

Sussi sa...

Vanliga tändstickor funkar det med. Vi har alltid en ask liggandes i badrummet. Vi har slamtömmning en gång per år här men som tur var så stinker det aldrig in efter dom varit här.

Kramisar

Mia systeryster sa...

Det funkar lika bra med vanliga stickor=D
Vad söt han var Peppe som valp, i inlägget nedan=D
Kram

Annette sa...

Jag håller med dom andra det funkar nog lika bra med vanliga tändstickor.Gött att det är torsdag i morgon då har man 3 härliga dagar ledigt igen.Och inga måsten det är ju bara skönt det.Vilken söt bild på Peppe när han var liten.Ska åka till Malin och få gosa med hennes på Lördag.Ska ta nått kort också så klart.Han är så vacker men lika vild som Tess va som liten och är ännu fast mycket mindre som tur är.Få se vad du hittade idag när u var ute och shoppade.Kram vännen

Ninja sa...

Fungerar lika bra med vanliga tändstickor :)

Yvonne :-) sa...

Det var en bra ide,var finns den att köpa??? Natti och Pööös på dej!

Roggan sa...

Det verkade inte dumt alls.
Sv: Finns det någon som inte gillar smörgåstårta tror du. Kram

fina frun sa...

Det kanske inte var en dum ide!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vilken smidig grej! :)

biggan sa...

den har jag aldrig hört talas om, verkar smart, ibland blir det ju baktryck på nåt vis, och luktar, smart ha en sån då ju kram biggan

Villa Frejas bokblogg sa...

Inte så tokigt alls. Bra nödlösning :)
Kram.

Diana sa...

Jag har hört att vanliga tändstickor ska fungera, att svavlet (?) tar bort dåliga lukter.

Rigmor sa...

Hahaha...ja nog luktar det illa där ibland...men jag brukar skylla på katterna!! Å de lär väl inte använda stickorna efter uträttat behov är jag rädd...Tyvärr måste jag nog flytta deras låda hit till rummet med dator, de har en viss förmåga att gå upp i duschen och får vi in för mycket kattsand där så blir det stopp. Vet inte vad de ska in där och göra, förmodligen tvätta sej...
Omväxlande väder, igår på nollan mitt på dagen, idag -10,5 när man vaknar. Vart inte mycket nyttigt gjort igår så idag får jag ta mej i kragen...
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Camilla sa...

Klart att det är värt att prova.
Kram!

Carina Sjölund sa...

Klart att testa skadar ju aldrig :)
Kramen vännen♥