Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 8 februari 2012

SHOPPING

Kan man säga att man ska shoppa om man ska handla mat och diverse? Kanske inte,men det känns roligare att säga det i alla fall. För det ska jag göra efter Peppes morgonrunda. Onsdagar är en bra dag att handla på,inte mycket folk.
Känns nästan lite våraktigt nu när det är betydligt mildare. Bara minus tre grader och en del blått på himlen ser lovande ut.
Återkommer efter handling.....fika..♥

9 kommentarer :

fina frun sa...

Åh vilken söt valpbild! Jag smälter!
Handla är tråkigt, men skönt när det är gjort.

Mickan (Gravid v. 33) sa...

Ja, det är härligt väder idag!
Åååh, så söt valpbild! :D

Ha en toppendag!
Kramar

Carina Sjölund sa...

Visst finns det roligare än att handla! Själv tänker jag göra det i morgon efter dotterns utvecklingssamtal.

Handla inte allt för mycket onödigt nu vännen *Ler*
Kramen på dig♥

Maria sa...

Jag får gratulera till ny mobil. Den där kotten var jätte söt, det finns dom som har igelkottar som husdjur.
Tror jag också skall handla idag men bara mat kanske lite papper också för korttillverkningen.
Shoppa kan man ju göra bara man går ut i en affär, sedan är ju det där med diverse? ja vad det blir.
Vilken fin liten Peppe valp.
Önskar du får en bra dag/kramizar

Rigmor sa...

Kul med ny mobil, eller...*L*??!! När jag köpte min nya så höll jag på att få ett smärre sammanbrott först, kunde inte ens svara!! Men nu så är vi bästa vänner...
Handlade faktiskt igår, lite snabbt. Var iväg och hämtade en extern blixt till kameran som jag beställt i Kumla. Fy sjutton vilken bra service det är på Bennys Foto!! Fick den för samma pris som på nätet, plus lite tips och goda råd. Så nu ska jag lära mej den också...Den inbyggda blixten på kameran ger så kalla bilder och skuggor, nu kan man vinkla den här och folk slipper få ljuset rakt i ögonen...
Det blev semla här igår med, den första. Smakade så där..
Ha en bra shoppingdag!!
Kram kram

Malin sa...

Å, är det Peppe, SÅÅÅ söt! Alla dessa rynkor, synd att dom växer bort!
Klart man kan säga att man shoppar, som du säger, det låter ju roligare i varje fall ;-)
Kram

Ama de casa sa...

Men guuuu va söt!!!

Klart du ska shoppa - det där "diverse" kan ju vara vad som helst :-)

Sanna sa...

Appropå bilden jag inte kunde se igår har inget förändras idag men däremot ordet "bilden" går att trycka på och upp kommer denna blogg;
http://asdfanny.blogg.se/

Det var väl inte den du menade när du skrev om håret ditt?

Underligt att det inte fungerar för mig men idag kan jag se bilder från dramaserien (den blir säkert bra bara man kommer in i den) och dagen goding som ligger så sött här.

Ha det bäst vännen!
/Kram

Diana sa...

Klart att man kan shoppa mat, det gör jag alltsom oftast. :)