Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 2 februari 2012

VAD GLAD JAG BLEV

Idag när jag tog in posten på eftermiddan så såg jag att Bokspegeln hade kommit. Det blev till att göra i ordning kaffe och sätta sig och titta igenom. Jag hittade en bok som jag ska beställa, jag har läst av den författaren förut och hon skriver bra.


En bok som passar mig,hundälskaren..*L*...
På förmiddagen så tog vi en tur runt Rynningeviken jag och Peppe, det blåste lite småsnålt från nordost. Tur man var välklädd.
Även Peppe var välklädd, han hoppade upp på en bänk och kollade på dom som åkte skridskor på isen.


Även vi gick ut på isen, tänk att jag vågade,jag som är så skrajsen att isen ska brascha. Men den är fin nu säger dom som vet.
Avslutar med en bild på favoritblomman den här årstiden.....


Ses....♥

                                   

15 kommentarer :

Siita sa...

Ja du Mita. Det blev en trevlig junta som vanligt. Snart blir det lopplådan o John Blund. Ha det gott. Kramar

Yvonne :-) sa...

Kom inte till doktorn.. Du får läsa mitt inlägg imorgon.. Natti och pööss!

Anonym sa...

God kväll,,jag kom ner till Vreta i 17 tiden,blev lite Snoozande,nu sover barnen,,-13,8 ute just nu,,jag åker hem i morgon bitti..HHaé Kram.

Annette sa...

Bokspegeln hade jag för några år sedan,men nu skickar jag efter till Adlibris om jag ska ha nån bok.Här är det kallt nu 14 grader.Få se hur kallt det blir i helgen nu.Tira är väl den som inte är så pigg att gå ut.Att ligga framför kaminen tycker hon är skönare.Nu har våran ny dator komma men ska få hjälp att köra i gång den.Det ska bli kul att få en stor skärm nu,när man har haft den lilla bara.Kram vänen

Annette sa...

Nej vi har inte så mycket snö,fotot är från förra året.Kram

Diana sa...

Jag har hört positivt om den boken!

Roggan sa...

Peppe som vanligt ståtlig på sin översikt över andra. Tänk om böcker och talböcker inte fanns. Kram

Mickan (Gravid v. 32) sa...

Hoppas du blir nöjd med boken. :)
Fina bilder!

Ja men precis. Jag känner verkligen att mitt hår behöver detta just nu. Och kanske framförallt ett besök hos frisören. :P

Ja, vi är riktigt nöjda med nya lägenheten! Nu finns bilder uppe på ena uteplatsen. ;)
Kramar

Semester & Mat sa...

Nja isar ger jag mig inte ut på mer än nödvändigt. Livrädd för isar ;)
Hoppas du hittade dig någon bok.

Ha en fin helg!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag är själv lite försiktig när det gäller is - även om jag vet att den håller för bilar :P

Anonym sa...

Mors,,ser ut att bli en klar kall dag,-11 drygt nu..Jag drar väl norrut nu fram på Fm,väntar till Net on Net öppnar,behöver lite pryttlar därifrån..Haé Kram.

biggan sa...

ja fyy det är så kallt nu, brrr. härligt med tulpaner, kram biggan

Camilla sa...

Du är tuff du som går ut på isen.
Jag går aldrig ut på isen,hur tjock den än är.
Fast..så är jag aldrig ute på vintern heller ;)
Härligt med lite vårtulpaner. Det behövs då man vet att det är -21 grader ute.
Kram!

ansepanse sa...

spännande med nya böcker, jättefina tulpaner
kramar

Camilla sa...

Brr ja nu har vi fått riktig vargavinter med kyla och kallt! Varför kan det aldrig vara lagom? :) Hmmm låter som en bra bok med tanke på titeln, den får du recensera sen när du läst den.
Jag såg den sanna filmen Hachiko-en vän för livet igår! har du sett den? annars måste du se den! Sååå bra om våra fyrbenta vänner!! Jag grät så att jag är fortfarande svullen runt ögonen nu idag! Men det var värt alla tårar! :)
Trevlig helg!
kram