Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 18 februari 2012

NÅGON SNARKAR

Inte är det jag det är ju helt uppenbart eftersom jag sitter här..undrar vem det kan vara? Gubben sitter och kollar på trav och snackar med sig själv så han är det inte heller. Nu vet jag,Peppe såklart,

Vi har ju varit och gått långprommis förut på förmiddan,innan snövädret kom. Men nu är det plusgrader så det övergår nog mer och mer i regn. Det är en riktig mysvovve jag har eller hur,med sin mjuka filt över sig.
Men snart får han vakna till, vi ska åka och fika nu på eftermiddan och han ska följa med såklart. Det vill han gärna eftersom det vankas gott till honom också..
Ses...♥


Saturday Graphics

30 kommentarer :

fina frun sa...

sööööt han är!!

♥ Sojka ♥ sa...

Saknar det snarkande lätet från en hund. :) Gosigt värre. :)

Siita sa...

Har en liten svart sak här med som kan snarka. Fy vilket snöväder vi har. Hoppas på bättre i morgon. Kram

Mickan (Gravid v. 34) sa...

Ja, det är väldigt vad det ska snöa och regna om vartannat... Jag vill ha vår nu!

Ja, det ska bli jättekul att börja inreda barnrummet och förbereda. :)

Det blev en liten utevistelse igår, den korta vägen till och från affären. :P
Kramis!

Anonym sa...

Oki,Goa Peppe myser ser jag..Ja jag är rätt så bra på att Snooza,,det är så mysigt..Haé Bra Kram.

Aurora sa...

Då sover han gott. Kram

Skåningen sa...

Det var ett tungt jobb att ta ut skåpet men jag fixade det.Egentligen ska det frosta av sig själv..Jag har rensat på nattduksbordet så nu får glaset bättre plats.. Kramen!

ansepanse sa...

vilken härlig mys-vovve han är Peppe
ha en fortsatt fin lördag
kramar

Semester & Mat sa...

Klart Peppe ska få följa när det är godsaker på gång.
Rätt underbart att höra snarkande från sin hund efter en promenad, då vet man att man lyckats ;)

Kram

Sanna sa...

Både igår och idag blir det raka streck istället för något foto så boken du fick igår har jag ingen aning om vem det var eftersom du aldrig skrev detta och gubben som antagligen pratar med Peppe missar jag också. Kanske det kommit fram imorgon. Tråkigt för det är annars inget fel på min data som är nyservad av sonen.

Trevlig kväll med Mello och lite mys kanske :)
Kramisar

Diana sa...

Det var "roligt" förr när man hade hund, då låg mamma och hunden och snarkade ifatt... :)

Roggan sa...

Så skönt han har det där, söta Peppe. Här har det regnat hela dagen. Kram

Rigmor sa...

Trodde nästan först att du varit här och kikat in genom dörren...för här snarkades det rejält på soffan!! Inte utav mej, och inte utav kattdamerna, utan mannen i huset drog timmerstockar värre än dom som de har i Kanadas skogar!! Det frestar på att vara på bastu på fredagskvällarna...
Har knappt varit utanför dörren idag...barn och barnbarn har kommit och gått och jag har mest servat, fast det är alltid roligt när de kommer. Högt i tak blir det också...
Nu står potatisgratängen i ugnen och gosar till sej, rökt fläskfilé är uppskuren så nu inväntar vi bara vår vän i torpet så vi kan hugga in.
Ha en bra kväll, och undrar just vilken låt som går vidare ikväll...??!!
Kram kram

Carina Sjölund sa...

Klart lilla godingen ska följa med :)
Izor får oftas allt följa med när vi åker någonstans :)

Hujedamej vad det snöar och blåser här :(
Dom har lovat 3 dm snö i helgen, då kan man verkligen bli ledsen i ögat :(
Men så tänker jag på att våren snart är här :)
Kramen♥

Veiken sa...

Han sov nog gott den lille godingen när han snarkade så. Här har det smält en massa snö idag. Regn och vind har gjort sitt. Kramar

Äppelblom sa...

Hej Mita!
Jag har också en som snarkar - katten Pelle. Han ssover så djupt.
Ha en fortsatt fin lördagkväll!
Kram

Yvonne ♥ sa...

Nu ska jag lägga mej i snarklådan. Sov så gott. och Pööss!

Diana sa...

Sv: Ja, han är jätte duktig när det kommer till mat och sånt. Det finns färdig kycklingfärs att köpa men vi gjorde färs av filé. Resultatet kommer imorgon! :)

Roggan sa...

Gud så härligt när jag har backup när det gäller Ranelid. Kram

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =) Naaaw, vilken mysig vovve det där måste vara, när jag ser han på bild vill jag liksom bara kramas lite med han *hihi* Så go. Lämnar en kram till dig med vännen <3

"Gasfoot" sa...

God söndagsmorgon Örebro!
Jaså, Peppevovven snarkar? Ja, då är han verkligen avslappnad! Min ”Loppakorva” snarkade också rätt så bra. Har läst, att snarkande hundar känner trygghet.

På tal om avslappnad så kan jag inte vara det idag i Tornedalen. Jag har hårda vindar, snöfall med drivbildning och gården ser ut som en enda stor snödriva. Måste ha hjälp av en traktor som öppnar gården så jag kommer ut!

Önskar er alla i familjen en trevlig söndag!

Yvonne sa...

Godmorgon! jasså det var en trasa som du svepte omkring med kände den i ansiktet Morfonkram!

Nett sa...

Så sött, ja han sov säkert underbart gott efter den promenaden. Ha en fin Söndag. Kram

Camilla sa...

Snarka = sover gott. Jojo...jag vet ;)
Kram!

Marre&Rasmus sa...

Kan tänka mig att Peppes snarkningar hörs högre än Ramus, he.

Här har vi rena rama isgatan o säkert kommer man fram med skridskorna i stället, huvva säger man här :( Är det samma där ute hos er?

Ha det gött. kramiz

Sussi sa...

Oftast brukar man bara behöva säga ordet fika så vaknar dom ;)

Att Peppe snarkar beror nog bara på att han haft en superbra promenad och ligger och njuter.. Högt!! ;)

kramisar

Villa Frejas bokblogg sa...

Så söt. Klok vovve som ligger och snarkar gott och tar igen sig nu innan fikat :)
Ha så trevligt.
Kram.

Anonym sa...

Hej du,,ja sänd Ella en tanke,,jag känner ingen med namnet..Seså ta en sväng med Peppe nu..Kramen.

mufflo sa...

Deras snarkningar kan vara rätt irriterande ibland får vi köra ut Mufflo ur sovrummet för hon snörvlar så...

Sanna sa...

Äsch det är samma idag och ser egentligen bara dessa när jag scroolar ner;
-happy saturday
-liggandes tjej
-good morning (kaffekopp)
-tävlingsbild (kläder)
-svart siluettkvinna
-plåten med bröd
...när jag scrollat ner en bit!
So sad!

Kramisar