Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 13 februari 2012

TROR NI PÅ SPÖKEN?

Spöken är fel ord tycker jag, det som är övernaturligt känns bättre att säga. Det har pratats en del på radion om det idag. Jag med min livliga fantasi tror absolut att det finns saker som vi inte kan se men som finns där.När jag var barn så hade jag en gammel gammel moster som hade den förmågan att kunna se saker och förutspå det som skulle inträffa.Det var så där mysrysigt när vi barn satt hos henne och hon bjöd på saft och kakor och berättade saker som fick våran fantasi att spela oss väldiga spratt sen när vi gick hem..*L*..
Jag minns när jag och min syster åkte hem från sjukhuset när våran mamma hade somnat in. Så såg vi ett sånt konstigt ljus in i bilen. Bakom oss när vi vände oss om och tittade,så såg vi den finaste regnbåge som vi nånsin  hade sett. Färgerna var så otroligt klara, och den var stor,man kunde se hela regnbågen väldigt tydligt. Det var det ljuset som bilen lystes upp av.
Våran mamma hade alltid älskat att titta på regnbågen. Så när den nån gång visade sig efter regn blev hon lika glad varje gång.
En sak som var konstig den kvällen, det var att det hade inte regnat nånting under hela den dan.
Kan det ha varit en sista hälsning från mamma att hon hade det bra??

                                                 

17 kommentarer :

Siita sa...

Ja du Mita det tror jag att hon sände er en tanke. Ni visste att hon gilla regnbågen. Mor min älskade liljekonvaljer, o gula rosor. Kram

ansepanse sa...

jo, jag tror att det var din mamma som på det viset sände er en hälsning som talade om att hon nu har det bra
Sv: nej :) inte får ni se tidningsartikeln inte :)
kramar

Mia systeryster sa...

Jag har inte upplevt nåt sånt själv, men känner många som har gjort det. Så kanske finns det om man är mottaglig=D
Kram

Semester & Mat sa...

Jag skulle nog sett det som en sista hälsning.
Hörde också om det på radion i morse, var ju en hel del som trodde på "spöken", var det inte närmare var femte person?
Jag är en av dem.

Kram

Viktkamp sa...

det tror jag absolut <3 Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Det tror jag absolut och jag kallar inte heller det för spöken. Jag är en smula mottaglig. I perioder. Jag tror det handlar mycket om fokus, stress, känslighet osv. hur mycket jag ser och känner eller hör. Som barn hade jag en mansröst i huvudet som kom på besök lite då och då. Alltid när han började prata var jag tvungen att stanna upp i min lek. Han kom, vad jag minns, bara när jag var ensam. Jag förstod aldrig vad han sa... I dag tror jag att det är mitt skyddshelgon som ledde/leder mig rätt.
Röster kan jag höra än i dag men bara vid fullkomlig avslappning.

Kram.

Sussi sa...

Så klart det var en sista hälsning. Jag tror benhårt både på det ena och det andra när det gäller övernaturliga saker. Annars är vissa saker väldigt svåra att förklara..

Kramisar

Roggan sa...

Jag gick till en spåtant en gång och det hon sa vad som skulle hända mig stämde till 100%. Kram

Marre sa...

Absolut och har själv upplevt oförklarliga händelser. Hört steg, sett en galge sväva, känt närvaro och sett en vålnad. Så visst finns nått där efter detta, ingen tvekan om den saken!

Och ikväll 21.00. är de det okända på 4+ så missa nu inte det :O)

Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Tack för klappen på axeln och den stora kramen.På tal om kram så satte jag en säck vid din säck.Det behövdes väl påfyllning?? Natti och Pööss!

Anonym sa...

Jodå jag lever! Jobbat som en tok, ikväll ätit god kinamat meden gammal vän och sen när jag kommer hem är det strömlöst!!!!!!! Kommenterar mer i morgon, förhoppningsvis har vi el då....Kram Rigmor

Yvonne ♥ sa...

Tack för vatten och pööösssar. Nu sover jag gott inatt!

Mickan (Gravid v. 34) sa...

Jag tycker också det är intressant och spännande - och samtidigt lite läskigt - med övernaturligheter. Jag tror säkert att er mamma skänkte er en tanke när ni såg regnbågen den där dagen...

Ja, inga extrakilon vad jag vet. Känns bra. :)
Kramar!

Maria sa...

Go morrn!
Jo jag tror på det övernaturliga
det måste finnas något efter detta liv. Det var nog din mammas hälsning till er, de tror jag.
Önskar dig en bra dag/kramen

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, nog finns det mycket oförklarligt i denna värld.

Själv har jag aldrig fått en hälsning från "andra sidan", men däremot är jag övertygad om att jag vid flera tillfällen fått besök då jag sett skuggliknande gestalter.

Vid ett tillfälle var det så tydligt att man till och med kunde se ansiktet. Jag minns än idag hur han såg ut!

biggan sa...

ja jag tror verkligen att det är så, det var mycket som var konstigt när min pappa dog, så det tror jag <3 kram biggan

Nett sa...

Garanterat att det var en hälsning från din mamma, kan inte tänka mig något annat och jag tror på att det finns övernaturliga ting därute, det finns så mycket som tyder på att det finns. Kram