Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 6 februari 2012

NÄR SKA DET TA SLUT?

Det blåser så kallt, kylan kan jag stå ut med,men blåsten är värre. Den går igenom märg och ben, men det är bara att bylta på sig. När man läser om alla stackars människor som fryser ihjäl ute i Europa pga, kylan, då får man sig en tankeställare att inte klaga i onödan.Man har ju ändå värme att komma in i.
Så ska bissingarna borstas sen drar vi ut Peppe och jag...
Ses till fikat...♥

12 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Här är det toppen väder idag :)
Och kylan verkar ha lagt sig, för en stund i alla fall!
Ha en fin promenix du och vovs :)
Bamsekram till dig vännen♥

Malin sa...

Ja, det är verkligen sjukt kallt, ute på öppet hav gick det inte ens att vistas ute. Skrattade skadeglatt åt rökarna som trotsade kylan och stod där ute och rökte. Dom ciggen smakade nog gott ,inte.
Kram

Maria sa...

Det hjälper ju inte att tycka synd om andra, fryser ju lika mycket ändå, men visst är det synd om dom.
Bra att du fick ringt så slipper du undra över de nåt mer.
Hoppas ni fick en fin promenad/kram

Yvonne :-) sa...

Vi tar det lungt idag me... Ha en bra måndag!Var det bissingarna på dej eller Peppe som skulle borstas? Kram!

Majken sa...

Jag har oxå väldigt ont av blåst.. Det gör verkligen ILLA med min kropp & knopp..

Hoppas ni får en härlig promenad trots allt :-)
Kram

Paulahelenas sa...

Usch ja, vad det blåser o snöar här nu....-4,3 grader för tillfället. Här var det snabba ryck ;) Med vädret alltså...
Snart ska jag iväg igen....puh, puh..

HA en bra dag!

Kramisar

Siita sa...

Hejsan Mita. Var ni nere vid Rynningeviken straxt före nio, då var radioreportern där. Jag hörde det när jag vänta att fotvården skulle öppna. Kram i blåsvädret.

Ama de casa sa...

Här har vinden lugnat sig och temperaturen har stigit en aning. Det går i alla fall åt rätt håll :-)

Äppelblom sa...

Hej Mita!
Oj, så länge sedan jag tittade in i din blogg.
En sådan fin header du har och bakgrundsfärgen - jätteläcker.
Har suttit och läst en stund nu och vad det gäller relationer, så förstår jag dig och jag tycker att du gjorde rätt som ringde. Då kan man släppa det sedan.
Vinkat åt "okända" karlar vet jag inte att jag ha gjort, men jag har knackat en karl på axeln som inte alls var den jag trodde. Det var pinsamt ska jag säga dig.
Ha en fortsatt skön vecka och må så gott!

Mia systeryster sa...

Blåst är det värsta som finns(förutom regn)
Här är det hyfsat väder, men kallt!
Kram

Marre sa...

Toppen här också idag då tempen bara sträcker sig till -6 o det fläktar lite :) Så det bliva skogssök med bus i lek här idag :)

Jo, hemskt är det och här tänker o lider man så med alla som är hemlösa, ryser!

Tänk att jag visste att du skulle ringa denna fröken, hi, du är bra för go du.

Ha det fint. Kramiz

Yvonne :-) sa...

Vi har myst idag med.Men Peppe kanske ville charma någon tik....Kram!