Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 21 februari 2012

SEMLA NY DATOR OCH VÅRKÄNSLOR

Ja min dag idag, fast kanske i en annan ordning. Underbart väder,sol och sju plusgrader.Satt ett tag i vindskyddet och njöt av solen innan lunch. Peppe rejsade i skogen med tre hundkompisar och sen blev det korvletning.Gubben kom hem med semlor som han  lovat. Men innan eftermiddags fikat så rensade han avloppet i köket som går ner i pannrummet. Äntligen får man nog säga. För sånt jobb får ligga på honom, aldrig att jag gör det om det inte är av nöden tvungen...
Under tiden for jag iväg och köpte en ny dator. Jag har kollat runt lite och nu var det dags. Min  gamla har snart gjort sitt och den har varit mig trogen i ganska många år nu,men nu sackar den trött och stänger av sig så ofta att det börjar bli liite irriterande...

Men jag har inte gjort nånting med den än, det lär nog bli ett jobb för mig att få ordning på allt så teknisk som jag är,haha.... gud vad trött jag är ikväll. Kan det vara  vårluften som suger?? Nu ska jag ta mig en mugg te och kolla på House.  Peppe snusar så gott här bredvid, det låter riktigt sövande... vi åt förresten Medelhavssoppa förut, det är så gott och den soppan har jag fått från Margits blogg

Haaa de.........♥

           

15 kommentarer :

Annette sa...

Här är det tyst inga tassar eller snarkningar som hörs.Men dom har det bra det vet jag.Lycka till med din nya dator nu.jag är nöjd med den vi köpte.Ha det gott vi hörs.kram vännen min

Mollan70 sa...

Medelhavssoppa lät spännande. Vad innehåller den? Kram

Yvonne sa...

Soppan lät spännande får kolla.Du får kanske rensa i din gamla dator så blir den pigg igen. Nu ska jag tippa i säng.Natti vännen och pööss på dej!

Diana sa...

Grattis till den nya bebisen! Jag skulle gärna ha en ny stor-dator med, minin är bra men ibland skulle det varit bra med lite större.

Anonym sa...

Jaha,du har ingen aning om var jag är,,du får kolla i morgon när du är "mört o kry som en pigg".
Grattis till din nya kamrat,hoppas den är piggare än din gamla..Haé Kram.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det börjar bli dags för en ny dator här också, men än har jag inte fått tummarna loss!

Hårddiskkraschen kommer allt närmare! :P

Siita sa...

God morgon. Var så trött igår efter jobbet att jag orkade inte se färdigt äntligen hemma. Nu har klockan ringt annars hade jag inte vaknat. Kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan! Den soppan såg god ut men det lär dröja innan jag klarar att skala rotfrukter...tyvärr klarar jag inte längre stunder vid datorn heller så det får bli korta besök. Jo, jag är sjukskriven fram till 5 marsmen ska på återbesök så jag vet inte om det blir längra...fortfarande mycket ont. Kramiz

Villa Frejas bokblogg sa...

Härligt med hundrace i skogen :)
Håller med, gubben får gärna rensa avloppen.
Kram.

Nett sa...

Vad gott med soppa, det åt jag igår, fast gulasch soppa. Ny dator är kul, då kommer du att se ett större nöje med att blogga nu :) Kram

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Har du scannat och defragmenterat den?? Ha en bra dag Morgonkram!

Malin sa...

Härligt med en ny dator, ja när allt "kommit på plats" vill säga, det tar ju ett tag. Plusgrader är skönt men all denna is gör mig galen! Grrr...
Kram

Camilla sa...

Nä..det där med att rensa avlopp...det är definitivt Gubbens syssla.
Roligt med en ny dator!
Kram!

Rigmor sa...

Så spännande med en ny "kamrat" i huset...själv är jag lycklig för varje dag som min gamla stationära fungerar...fy tusan när den lägger av, allt som man har i den...Det är ju inte bara bilder, en massa information som jag sparat (men aldrig kollar på...men det finns där...)för att inte tala om alla adresser på nätet...som jag tror jag behöver!!
Får se vad den här dagen har att bjuda på, nån förkylning har inte brutit ut än, men kroppen värker och jag känner mej allmänt seg. Stärker mej med ett par rejäla koppar kaffe i förebyggande syfte...
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Lisbeth sa...

Vilken härlig dag både ny dator och semla. Kan inte bli så mycket bättre. Jag var förbi bokrean idag men helt plötsligt när jag stod där ville jag inte köpa något. Så många människor som slet och rev. Får bli en annan dag. Akta nu halka kanske du har som mig broddar.
ha en fin kväll