Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 20 februari 2012

JAG TROR JAG HAR LAGT AV MIG..

Jag som bakade så mycket förr, testade nya recept och höll på. Men nu blir det mer sällan. Köper på bageriet, eller Maxi som har så mycket färskt bröd. Inte så konstigt kanske, det går ju inte åt så mycket bröd nu som tidigare.Fast det är ju roligt att baka, man kanske skulle baka lite igen,men inte nu,en annan dag..*L*...
Nu ser jag på 30 grader i Februari, bra serie tycker jag...
Haaa de...****

12 kommentarer :

Roggan sa...

Själv bakar jag då och då. Ger bort det allra mesta. Kram

Lisbeth sa...

Ser man på köpebröd. jag kommer ihåg en period när ungarna var små och jag bakade jämt mest för att vi var så många men även för tyckte det var kul I dag skulle ingen få mig att baka om jag inte ville. Har kommit fram till att jag inte gillar det. Såg även förra inlägget och när jag läste ordet tåg så rös jag. man nästan känner stanken i näsan. kanske några som har svårt med balansen i kurvorna.
Ha en fin morgondag
Kram

Yvonne sa...

Hade glömt att natta dej så jag var tvungen att gå upp igen från sängen.... Natti vännen och sov så gott.. Pööss!

Maria sa...

Hembakat är mums men nästan ingen idé att baka till bara en eller två hungriga. Hur fanken kan man sms om toan låter knepigt konstigt.
Här är just nu ett riktigt skitväder hoppas det blir bättre imorgon när jag slår upp mina ljusblå.
Ha en gosig dag/kramen

♥ Sojka ♥ sa...

ack så mycket! :)
Ja det är härligt när man börjar se resultat! :)
Kram

Semester & Mat sa...

Själv så köper jag helst, men det är ju så mycket godare med hembakat. Anledningen, ja det är för att jag misslyckas ;)

Kram

Siita sa...

God morgon. Nu bär det snart iväg till jobbet. +1 grad här nu. Men inte mer snö än i går kväll. Ta det lugnt idag, kan vara halt. Kram

Browneyedgirl sa...

Ibland har man inte lust att baka, på mig går det i vågor =) Ibland bakar jag var och varannan dag sen kan det gå veckor innan jag ens ger mig på det igen =) Kram och godmorgon <3

Carina Sjölund sa...

Jag är dålig på att baka, enda jag brukar göra är bullar!
Men man fikar inte så mycket.

Har snöat lite här i natt, men dom säger att det ska komma mera.

Blir det semlor för dig i dag, eller?
Kramen vännen♥

"Gasfoot" sa...

07:22 2012-02-21 God Tisdagsmorgon!
Sätt igång att baka Mita för det var en tid sedan du la ut dina läckra bakverk på bloggen. Själv så bakar jag inte. För det första, dels för att jag lever ensam och för det andra så tror jag inte jag klarar av denna delen av sysselsättning.
Uj! Uj! vad det snöar idag igen hos mig. Nu får det snart vara nog tycker jag. Snödjupet är nu över 150 cm och ”Loppakorvas” lyckta är borta.
Önskar dig de bästa dagarna.
Kramizar från Östra Norrbotten.

Aurora sa...

Jag lever under devisen. Bakar jag inget äter jag inget. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Tack för att du stoppade om mej extra igår.Stor morgonkram!