Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 17 februari 2012

SKÖNT,SKÖNT,SKÖNT!

Det har det varit idag. Ja det kanske blev lite småfrysigt i skogen på förmiddan. Men det får jag skylla mig själv. Knatade iväg utan mössa i jeans och långkallingar. Mössa och sen termobraller det hade gjort susen för att behålla värmen.Jag borde väl veta det..phaa....
Men däremot frampå eftermiddan när vi gick en lång skön prommis i solen så var det kanon härligt väder.Mycket vovvar mötte vi och stannade och pratade.Alla sa samma sak, vilket skönt väder,
Idag kom det ett bokpaket från Bonniers bokklubb, härligt...

Jag har läst en bok tidigare av henne,och hon skriver så härligt underhållande,och att det sen är mycket hundar med i handlingen gör ju inte saken sämre..*L*...
Min goa Peppe ligger just nu och snusar på sängen, husses tur sen att ta kvällsprommisen.

Fredagsmys dags ikväll, och jag tänkte göra en pizza med diverse goa saker på.  Ett eller två glas rött till sen blir det The Voice...
Ses....♥
                    

25 kommentarer :

Siita sa...

Ha det gott. Tur du slipper gå med Peppe i kväll. Kram

Ama de casa sa...

Men du... Hade du inget på överkroppen? Inte konstigt att du frös lite... ;-)
Ha en underbar fredagskväll!
:-)

Annette sa...

Vi har haft en härlig dag på isen utanför oss.Suttit i solen också den värmer nu.Det blir lite gott här också ikväll med några glas vin till.Imorgon verkar det bli en inne mys dag kanske.Man kan ju hoppas det inte kommer så mycket snö.Ha en mysig kväll.kram vännen

Anonym sa...

Ja du inte varje dag som det ringer och någon frågar,,”ska du med ut o käka”..Sen åt jag jättegott,,utan att lyfta plånboken,,synd att det sker så sällan..
Men du du som ska vara vuxen o klok,ska väl inte gå ut,dåligt klädd,,skämsvarning..Haé Kram.

Rigmor sa...

Men vilken underbar stil han har när han slumrar till!! Eller också har du tagit bilden ur en extra snygg vinkel...*L*...
Förstår att vädret varit kanon, har sett det genom fönstret på jobbet...mycket folk ute, mycket hundar också, alla såg ungefär lika lyckliga ut.
Själv är jag tröttare än tröttast ikväll, en tung dag på jobbet, en man kort å det märks direkt. Så nu har jag skjutsat mannen på bastukväll och tänker lägga mej i soffan framför tv:n och bara slöa.
Ha en skön slöarkväll du också!!
Kram kram

Ama de casa sa...

sv: Du skrev: Knatade iväg utan mössa i jeans och långkallingar.
Därav min kommentar ;-)
Gonatt fina du :-)

kaffehörnan sa...

Kollade med på fyran, så duktiga
Håller med, blir gott
Så massa sorter de finns
Har du sett dom nya sorter plopp och center
kram

Yvonne ♥ sa...

Nu är det dags att krypa i säng.. natti vännen och sov så gott.. pööss!

Anonym sa...

Okidoki,,då får du ha en god natt.Kram.

Roggan sa...

Så underbart Peppe sover. Jag och sonen som har Malte brukar prata om er Malte. Kram

veiken sa...

Hahaha! Jag var på väg in till dig, när jag såg att du hade gett mig en kommentar! :) Hoppas du har haft en fin kväll! Kramar

kaffehörnan sa...

Då är vi lika nellade att prova
kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag brukar alltid ha mössa, handskar och rejält på överkroppen, men termobyxor blir alldeles för varmt för mig.

Låter gott med hemlagad pizza!

Browneyedgirl sa...

Godmorgon vännen <3 Ahh pizza och vin lät underbart i mina öron =) Hoppas det smakade. Kram och ta hand om dig

Yvonne sa...

Godmorgon! Det var ett fasligt skramlande när du kommer för att säga natti.. Hoppas att du får en bra lördag! morgonkram!

Marre sa...

Är du tokig kvinna, Jeans som drar åt sig kyla, burr. Vad lägger du för gott på din pizza då om man här får vara lite nyfiken?

Kikade också på The Voice och proppade i mig onyttigheter som äppelpaj o vaniljesås, men gött va det, hi.

Kramiz

Carina Sjölund sa...

Godmorgon goda vän!
Pizza och ett glas rött lät ju inte helt fel :)

Här blir det skidtävling för gubben idag!
Heja heja säger vi :))
Vi hörs i eftermiddag!
Kramen♥

Camilla sa...

Låter som om din fredag var bra. Hoppas nu att lördagen blir lika bra.
Kram på dig!

Roffe sa...

Godmorgon.Nu hemma i hjo igen.Ha en fin dag.kram

Ingela sa...

Ååååå vad gott han ser ut att ligga där Peppenvovven :)
Längesen sist, hoppas att allt är bra med er!
kram Ingela

Malin sa...

Visst är man dum som ofta går ut med för lite kläder så här års? Eller jag gör det i varje fall.... Mysigt med en ny bok och jag hoppas pizzan smakade :-)
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Den boken längtar jag efter att få läsa.
Kram.

Anonym sa...

Nä,har inte sett någon snö än..Jag har åkt ner till Vreta på Fm,Snoozar för fullt nu,faller ingen snö här utanför Uppsala heller,,men det grånar på så kanske den kommer.Haé Kram.

Maria sa...

Idag e de då inte något gott promenadväder, fanken va ja frös om händerna.
Jisses vad Peppe ser ut att ligga skönt.
Ha en fin helg/kramizar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Här regnar det tyvärr bara :(