Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 9 februari 2012

EN URVRIDEN DISKTRASA

Så känner jag mig idag,inte för att jag vet hur en sån känner sig,men det låter bra som nånting att jämföra med.
Huvudvärk,trött som bara den. Vrider jag på huvudet så känns det gungigt. Ingen vidare kombination nu när jag ska gå ut med Peppe.Det får bli en kort prommis nu på morgonen.
Igår när jag shoppade mat så följde faktiskt inget onödigt med, blommor är ju nånting som man behöver alltid tycker jag.Speciellt den här årstiden....

                                                 Ett gäng underbart frasande Tulpaner

Solgula Begonier, överhuvudtaget tycker jag om dom här blommorna. Nehej, dags att klä sig lite varmare för idag är det kallare igen. Minus 10,9 grader i morse och det är nog samma fortfarande. Igår kunde man gå och njuta av nån enstaka plusgrad mitt på dan. Men det går upp och ner med allt.....
Ses......♥

21 kommentarer :

Paulahelenas sa...

Hoppas att du i alla fall får en bra dag! Här är det städning....

kram

Malin sa...

Hoppas huvudvärken ger med sig och att dagen trots allt blir bra. Du får försöka ta det lugnt och vila mycket.
Kram

ansepanse sa...

nej, blommor är ju ingenting onödigt, det behövs för att pigga upp, hoppas att du inte blir sjuk
kramar vännen

Ama de casa sa...

Härliga blombilder!

Trist att du känner sig som en urvriden disktrasa. Hoppas att det åtminstone är en wettex... ;-)

Camilla sa...

Hoppas huvudvärken ger med sig under dagen! Usch jag har åkt på ryggskott har aldrig haft det tidigare och då kom jag att tänka på dig...Du som har opererat ryggen flera gånger och har ständig värk! usch din stackare jag lider med dig, för att ha ont i ryggen är ingen hit!!! kram kram <3

Sanna sa...

Stackare krya på dig!
När det luktar hos oss öppnar jag bara toafönstret och vips luktar det "turkmat" istället *skojar.

Jag fick den tredje väskan igår. Glad!

Ser inte några blommor som jag antar du har lagt ut utan två streck *långa* och mellan dem ditt text med Ett gäng underbart....
Tusan vad tråkigt. Jag får alltid se allt dagen efter och lite orättvist..hehe

Kramisar!

Carina Sjölund sa...

Blommor gör en alltid glad :)

Hoppas huvudvärker släpper under dagen för dig!

Du får en stor pigga på dig KRAM från norrland♥

Siita sa...

Här var det -13.5 i morse. Nu siner solen o det är +7 grader. Har vridit mitt knä så jag har ont. Kram

Sanna sa...

Sv;Dagens bild ser jag inte men toastickan och från sereien 30 grader i feb ser ajg också så de jag tydligen inte kan se är de du har hemma eller om du använder texten som en länk till bilden för det var väl så du gjorde med den där hemsidan häromdagen?

Underligt :)

Rigmor sa...

Hoppas verkligen det inte är en influensa på gång!! Om jag vore som dej skulle jag krypa ned i sängen med en pose godis bredvid och en bra bok...
Sååå fina begonier!! Hmmm...såg konstigt ut när jag skrev ordet...men du vet vad jag menar!! Skulle nog ha köpt sådana istället för de där engelska pelargonerna jag drog till med, de börjar redan se luggslitna ut, dels torkar knopparna och sen äter kattdamerna på bladen.
Ha en fortsatt bra dag!
kram kram

Maria sa...

Blommor är ju något som förgyller dagen och gult är ju trevligt att vila ögonen på. Hoppas du känner dig någorlunda efter promenaden.
Ha en fin å mysig dag och kurera dig på bästa sätt/kramizar

Paulahelenas sa...

SV; ska bli så skönt med vattengymppan ikv :)


kram

Siita sa...

Glömde skriva att gula blommor är fint nu. Kram

Lisbeth sa...

Jag i alla fall jag säger att jag shoppar när jag handlar mat. På dom affärerna finns ju nästan allt idag och alltid slinker det med något som jag inte kan klara mig utan. I alla fall så tror jag det. Jag älskar gult det är synd att jag inte kan klara Begonier. Nu kan jag ju inte klara någon växt men det lät bättre så där. träna på du med telefonen. Jag är snart ensam om att ha en vanlig. Jag är glad att den går och ringa på mer behöver jag inte just nu. Men visst kliar det i fingrarna i bland i alla fall när dottern kom hem med en vit
Ha en fin kväll
Kram

Gunilla Dahl sa...

Hallååååå! Jag har varit frånvarande ett tag så inte förrän nu såg jag att du skaffat en nu blogg! Så nu ska jag ändra din bloggadress hos mig. Hoppas verkligen att huvudvärken försvunnit! /Största kramen

Semester & Mat sa...

Så enkelt att låta något annat följa med hem förutom maten när man handlar. Idag vart det sig ett par ljuslyktor på Ica som hängde med, bara 22kr/styck. Rena fyndet ;)
Här har det varit mellan fem och 10minusgrader hela dagen, känns som att det kan bli kallare nu...

Ninja sa...

Blommor blir man glad av och att vara glad är verkligen inte onödigt....

Veiken sa...

Usch för huvudvärk. Hoppas den försvinner fort. Jag har tur som brukar slippa sånt elände.
Frasiga tulpaner är ett löfte om ljusare tider, underbart! Kram

Mufflo sa...

Jättevackert

Viktkamp sa...

man behöver lite färg nu =) Kram

Sussi sa...

Trist att du känner dig dålig. Hoppas det är snabbt övergående. Ibland är det helt okej att ta en kort promenad. Det mår våra kära vovvar inte dåligt av. Kallt som bara den här med. I natt så kommer det nog krypa ner mot -20.

Kramisar