Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 12 februari 2012

VILKEN DAG (HAR VÅREN KOMMIT?)

Nja nu tog jag väl i, våren har inte kommit,men man kunde ju tro det om man stod i lä i solen och njöt av att den värmde lite.  Ett underbart väder har vi haft hela dan, några plusgrader och solsken. Ute har vi varit,mycket.Det gäller att ta vara på findagarna...

Mindre stenar går också bra att stå på tycker Peppe,  det kom pyttelite snö under natten,en halv cm kanske.Men som ni ser så är det snöfritt här,och på vissa ställen är det så faktiskt. Speciellt där det står mycket träd som skyddar..
I morse när jag satte på radion så var det nyheter precis,och där sa dom att Whitney Houston hade avlidigt endast 48 år gammal. Jag blev riktigt ledsen, för hennes röst är helt underbar att lyssna på,och jag har gillat henne ända sen 80-talet när hon blev populär. Många,många bra låtar som hon har gjort. En låt som jag alltid får tårar i ögonen av att höra är; I will always love you.....


ur filmen Bodyguard.....♥

                               
May the Lord Bless You

19 kommentarer :

Siita sa...

Vi har haft 2 vårdagar här. Men när vi kom från Frövi idag så stod termometern på +12.7 grader. Ja solen sken på den. Kram

Anonym sa...

Ja det har varit en underbar dag,,samtidigt lite slitsam,,jag har ju åkt först damernas sedan herrarnas jaktstart i skidskytte,,sen herrarnas staffett,,där den där rackarns Nortugg kom som ett Jehu på upploppet..Sedan efter det så var det bara att snöra på sig skridskorna och ut på isen och spöa finnarna...Puhh så jobbigt,,sen ska jag orka med att sitta vid pianot om en stund i "Så ska det låta"..Det blev en tuff dag...Haé Kram.

Anonym sa...

Låten som dina ögon tåras av,,den har Dolly Parton skrivit,,den gillar jag också.Haé Kram.

Roggan sa...

Blev en aning förvånad när jag tittade ut på morgonen, massor av snö hade kommit. jag längtar till våren nu. Kram

Annette sa...

Vi har också varit ute i det soliga vädret.Bäst att njuta nu av solens strålar,vi satte oss ute och njöt av kaffet.Fick också en chock i morse när jag kollade nyheterna,hon var ju så bra gillade många av hennes låtar.Fina Peppe på bild också inget snö där inte där han står.Tänk när vi kommer till det att slippa denna snö,jag längtar verkligen till våren nu.Kom lite här också i natt.Kram vännen

Yvonne sa...

Här är det ingen vår kallt,snö ingen sol! Har inte fått något.Men nu får de se vilken tid det tar att uppdatera... Nattivännen och sov gott. Pööss på dej!

Anonym sa...

Nä det blev en sportig dag i fåtöljen,men jag har kört en maskin tvätt oxå,så lite nytta blev det oxå. Haé Kram.

Anonym sa...

Men du har du tvättat samtidigt som du spelar ishockey mot Finland,,snacka om jobbigt..Kramen.

fina frun sa...

Ja samma här. Jag blev verkligen ledsen av att höra att hon dött... så sorgligt.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Visst har det varit ett fantastiskt väder!!

Man vill bara vara ute sådana dagar! :)

biggan sa...

ja vilken röst hon hade. enorm. sorgligt är det, kram biggan

Browneyedgirl sa...

Det var ett underbart väder igår =) Riktigt njöt av solen. Hoppas du får en fin dag idag <3 Kramas

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! 13.0 här.Nu gäller det att ta mössa och vantar på sig... Morgonkram!

Camilla sa...

SÅÅÅ sorgligt!
Ja...det där med Whitney...inte det där med att våren har kommit ;)
Kram!

Malin sa...

Igår och idag har vi verkligen haft magiskt väder, igår gick vi bla på isen i över 1 timma, hundarna var lyriska!
Tragiskt att hon har gått bort, hennes låtar och hur hon var förr har jag alltid älskat, dock så förstörde ju droger hennes liv så att hon sista åren endast blev en tragisk skugga av sitt forma jag, hon som alltid varit emot droger förr. Oerhört tragiskt.
Kram

Lisbeth sa...

Det är nog få av oss som inte har en speciell relation till hennes musik. Så många fina minnen som finns inombords och är kopplade till just någon av hennes låtar. Läckert kort det var med den "lilla stenhunden"
Ha en måndag

Mickan (Gravid v. 34) sa...

Ja, visst var det underbart väder igår! :) Tyckte också det var lite vårkänsla över det, men fortfarande på tok för kallt för att kalla det vår.
RIP Whitney...

Ja, det känns jätteskönt att vi snart har vår lilla hos oss. :)
Kramar

Ama de casa sa...

Klart man måste passa på att vara ute när det är finväder! :-)

Mycket tragiskt att hon gick bort så ung, men inte helt oväntat... Tyvärr.

Marre sa...

Här gillade man också Whitney Houston och blev riktigt ledsen!

Våren är inte allt för långt borta nu och här har vi haft runt nollan idag med solsken, underbart härligt :)

Ha det gött. Kramiz