Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 15 juni 2012

ATT TRAMPA RUNT VÄTTERN

Med risk för att låta tjatig måste jag bara säga att  jag fattar inte nöjet att sitta och skava på en cykel i 30 mil, många gånger i uruselt väder. Dottern kör nu sjätte året i följd och jag är full av beundran. Undrar vem hon har fått den envisheten ifrån..*L*... jag har då aldrig haft den tanken.
Nu följer jag henne i tankarna och även hennes sambo som kör i samma startgrupp i år. I morgon bitti tidigt åker vi ner och hejar på dom.
Nu ska jag ta en liten bloggrunda innan det är dags att sova. Gubben pustar och muttrar,just nu är det oavgjort i matchen.Det svänger fort tydligen...men hoppas Sverige vinner så det blir lugnt på den fronten..*L*..
Haa de....♥

13 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Hälsa dom lycka till här från norra delen av landet :)
God natt goa vännen♥

Yvonne sa...

Natti natti vännen! Jag tror att jag kommer att sova gott i renbäddad säng.. Nattipöössen!

Aurora sa...

Då kör hon igenom här. Nedförsbacke in mot stan men ack så uppför härifrån. Kram

Fenixmonas sa...

Med envishet kommer man långt...hehehe...och det är ju ingen dålig sträcka de skall köra! Hoppas det går bra för dem! Kramiz

Disa E sa...

Näää...huvva det där med kondimotion är livsfarligt för hälsan..man får ju ont i bena. :o/
Nog är det skönare att sitta i soffan eller ute på altan då hellre.

Ha en go lördag!
Kram ♥

Siita sa...

God morgon. Hur det gick i fotbollen har jag ingen susning om. Men jag beundrar din dotter o måg som cyklar detta lopp. Fy för 30 mil på en ynka liten sadel. Hoppas dom slipper regn iaf, fast det har dom ju lovat. Kramar

Ove "Gasfoot" sa...

God lördagsmorgon Mita!
Hoppas det går bra för ”Tösabiten” under långloppet.
Hos mig finns ingen tid för någon cykel eftersom allt hos mig skall fixas på 2 månader. (Ett förlåt. Se min Hemsida)
Tyvärr så blev det förlust för Sverige i EM-fotbollen men själv bryr jag mig inte.
Fin bild på ”Sten-Peppe! Vilken rolig hund han är Mita.
Önska Dig/Er en fin helg. Kramizar och smack från Norrbotten.

Camilla sa...

Ajajaja...jag skulle inte ha någon ända kvar om jag cyklade så långt och länge.
Ingen ända??? Man kanske skulle ta och fundera på att cykla ändå ;)
Kram!

fina frun sa...

Ingen vinst tyvärr...
Vilken härlig Peppebild :)

Veiken sa...

Alla är vi ju olika, men jag begriper ingenting!
En gång för många år sedan hade vi en cykeltur i Danmark på några mil och min kompis sa: Du, antingen har jag gått sönder eller så har jag fått min mens... Den dagen var räddad! ;) Kram

ansepanse sa...

fast Sverige vann ju inte
vilken underbar bild på Peppe :) och heja dotter och svärson som trampar på
kramar

Yvonne sa...

Gooo middag! Här är solen framme då och då 23+ nu!! Kram!

Camilla sa...

Näää, jag kan då heller inte förstå vad man finner i sånt självplågeri, men duktiga är de som ställer upp naturligtvis!