Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 10 juni 2012

EN BARNMORSKA

Jag bojkottar fotbollen nu i kväll och tittar på en ny serie som började förra söndan. Barnmorskan i East End, den gillade jag verkligen.


Nånting annat som jag också gillade det var kokoskladdkakan som jag tog receptet från bloggvännen Barbaskön.


Med hallonsorbet till mums säger jag bara.
Nehej, nu ska jag luta mig tillbaks i soffhörnet och titta på "min" barnmorska,  gubben han sparkar sig trött med fotbollen...
Haaa de....♥

10 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Såg förra avsnittet, tyckte det var ganska bra. Ha nu en skön stund i soffan :)
Kramen på dig♥

Yvonne sa...

Jag såg första avsnittet och jag gillar serien. Nu ska jag natta mej.Nattakram och PÖÖSSEN

Siita sa...

God kväll. När vi åkte från Sthlm så satt sej Christer o glodde på fotbollen. Vi åkte sent för att Thea skulle få sova. Men inte en blund i hennes ögon. Kram

Mita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annette sa...

Jag bojkottar också fotbollen med nått annat.Den kakan såg smarrig ut smakade försås gott.Här har det bara kommit korta skurar,så man har kunnat vara ute i alla fall.Ha en skön måndag.Kramen på dig

Yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott mellan de rena lakanen... Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Kladdkakerecept kan man inte få för många av... mumma :)
Har inte sett denna serie, kanske borde ha börjat följa den.
Kram.

Paula´z Diarie sa...

Bojkottar fotbollen!

Ha en bra dag!

Kram

Camilla sa...

Jag skulle ha gjort som dig,ja :)
Kram!

Anonym sa...

Hej! Skyndar mig in och tar cocoskladdkakan så inte Peppe hinner ta den. MUuuuuMSSS !!! Ha en fin dag !