Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 26 juni 2012

SITTER OCH FUNDERAR

Jag ska inte skriva att jag tänker för jag vill inte skryta..*L*.. men jag undrar om man törs ta en sväng till Rynningeviken. Regntunga moln på himlen är det, och börjar det regna på ordentligt är det inte särskilt kul. Vi blev blöta nog i går Peppe och jag. Men jag utmanar ödet och hoppas på uppehåll.
Utmana ödet ska jag göra med bilkörningen. Sonen Peter kom över med deras bil igår kväll där sitter ju barnbilstolarna. Vi ska åka och hämta barnen på dagis på eftermiddagen och åka till Wadköping här i Örebro där det är underhållning med kända sånger av Astrid Lindgren, alla får sjunga med och ha roligt.Amanda och Ida älskar ju att sjunga,och vilket barn gör inte det??
Dom har en Volvo kombi precis som vi,bara det att deras är automat och det känns lite knepigt tycker jag att köra, en vanesak såklart...ingen hundbur heller så Peppe tycker nog han får väldigt stort utrymme därbak..*L*..
Ses....♥

Tuesday Graphic #23

13 kommentarer :

syren sa...

Hoppas att ni får en skön och trevlig dag! Håller tummen för uppehåll. Här är det blåst moln samt lite sol då och då. kram

Äppelblom sa...

Här har vi nog fått lika mycket regn som hos er eftersom vi ligger ungefär lika på kartan.
Imorgon kväll kommer barnbarnen hit och ska stanna till helgen, så jag hoppas på bra väder.
Ha det fint och kram!

Åse sa...

Hoppas ni slipper bli blöta , ha en härlig tisdag !

Anonym sa...

Ja fy,regn,regn,,det ska bli bättre säger dom på lokalradion,fan tro´t..
Automat,,skönt då behöver du bara gasa o bromsa..Ha en kul sjungstund med töserna.Kramen.

Yvonne sa...

Hoppas att du får en regnfri dag!Här har det regnat från och till.Jag får kanske sätta hundlås på datorn :-) Kram!

Carina Sjölund sa...

Här har det regnat idag, 10 droppar tror jag det kom :)
Nu är solen på " G " igen *L*
Kramen rara du♥

ansepanse sa...

i Wadköping är det fint :) hoppas att ni får en fin eftermiddag där och att det kommer att vara uppehåll
bamsekramar

Siita sa...

Här kom regnet vid kvart över 4. Ena stunden sol nästa regn. Fy så tråkigt. Kram

Nett sa...

Tänk du, du är kvinna och smart ;) Hoppas att du slapp regnet. Kram

Diana sa...

Här har det inte regnat på hela dagen (än), det var väldigt länge sedan...

Sussi sa...

Låter som en helt fantastisk dag. Man behöver inte vara barn för att gilla att sjunga men man gör det mer sällan nuförtiden då det inte låter så gulligt längre ;)
Hoppas ni slapp regn..

Kramisar

Annette sa...

Hoppas det blev en mysig dag med en massa sjunga av,och att du slapp regnet.Här har det åskat på eftermiddagen. Hoppas det gick bra att köra automat det ska vara bra säger dom som har det.Annars har jag bara njutit också det är skönt med att bara vara.Kram vännen

Yvonne sa...

Sitter bara och gäspar så det är lika bra att natta sig.. Stor nattakram och Pööss!