Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 7 juni 2012

LÄTT ATT GÖRA AV MED PENGAR

Det är inte svårt att göra av med korvörena, och alltid är det nåt som man behöver. Överkast behövs alltid,och har man en stor hund som ligger på sängarna så slits dom fort och blir urtvättade. Jag brukar köpa nytt när det är rea eller om man har rabatt,och det hade jag på Jotex, så jag klickade hem ett ljuvligt överkast.

                             
Det blir fint för Peppe att ligga på..*L*...
Just nu har jag pippi på fina muggar och köper gärna när det är bra priser,
Visst är dom fina?  Handgjorda så ingen är den andra lik, så kallad vintage med lite sliten yta..♥

16 kommentarer :

Ama de casa sa...

Å muggarna matchar överkastet också, jättebra när du får frukost på säng :-)

Diana sa...

Jättesnygga grejer! Jag har en massa jag vill handla, men jag får nog välja mina "offer". :)

Siita sa...

Muggarna o överkastet ser ut som att höra ihop. Det blir fint när Peppe fåt gå upp på det med leriga tassar, nej jag skojar. Du torkar väl av han. Kram

Aurora sa...

Snyggt shoppat. Matchningen var perfekt. Kram

Majken sa...

Åhhh vilka fina grejer :-)

Zingo ligger oxå på överkastet.. så jag förstår hur du tänker att Peppe kommer trivas på det :-)

Pengar ja... ja de är väl till för att handla med ;-)

Ha en fin kväll!
Kram

Herr Gunnarsson sa...

Underbara muggar, Dricker man kaffe ur dom, så blir det lite extra krydda på njutningen, kan jag tro.

Carina Sjölund sa...

Här får vovsen ligga på golvet, eller sin egen dyna. Men jag tror att skulle mer än gärna krypa ner hos sin matte :)

Är det dom muggarna jag ska få dricka ur när jag kommer och hälsar på *Blink*
Kramen på dig♥

Maria sa...

Överkastet är ju jätte fint, riktig sängkammar romantik.
Muggarna gick inte av för hackor dom heller. Båda är lite av min stil.
Ha de finfint/kramizar

Yvonne sa...

Jaha då har Miata varit igång igen!! Snygga överkast och muggar!! Stor nattikram och PÖÖSS!

Diana sa...

Sv: haha, det är ju ett pocherat ägg de ska vara så!

Anonym sa...

Ja det ska bli skönt att komma upp och lyssna på tystnaden..Ja det blev sol hela dagen,efter att dimman lättade..Snyggt köp..Haé Kram.

Annette sa...

Bra Marita det är inte bara du som handlar,fint för Peppe att sova på.Jag köpte bara en ny hallmatta och lite ben till tjejerna.Men det blir en lugnare resa till Örebro sedan,då får tjejerna vara på dagiset istället.I morgon ska min brors son ta studenten,så då måste man ju åka och titta.Vilket stort ben Peppe har fått,då har han att göra ett tag.Hoppas på en lugn helg annars,och snart är det ju semester också.Kram vännen

Siita sa...

God morgon ja kke. Fick allt en vaknatt med ont knä. Somnade kl 4 o vakna 6.18. Kramar o här är fint nu.

Yvonne sa...

!Godmorgon! Klart att du inte kan missa 40% Men hade du inte gått dit så hade du sparat 100% :-) Ha en bra dag Morgonkram!

Browneyedgirl sa...

Vilka härliga saker =) Helt min smak vännen <3 eller din smak, eller ja, vi har bra smak helt enkelt *skrattar* Kram och ha en fin fredag

Villa Frejas bokblogg sa...

Jättesöta grejer.
Vi äger ett sängöverkast som aldrig används. Nästan! Bäddar bara sängarna ytterst ytterst sällan. Och Alvin får inte ligga i sägen...
Kram.