Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 19 juni 2012

BÄLTROS

Det trodde jag väl aldrig att jag skulle få, men varför inte. Jag har ju redan ont så lite mer kan jag väl ha. Låter jag tjurig? Ja kanske det,men det är bara att gilla läget,och det går väl över så småningom.
Jag var till VC på förmiddagen för att dom skulle titta på utslagen jag haft över en vecka nu som både kliar,bränner och gör ont. Först trodde jag det var något bett jag fått,men sen blev det mer utslag på ena sidan av bröstet som känns precis likadant.
För ett par veckor sen så misstänkte dom att Ida hade fått vattenkoppor,men hon var bara lite hängig nån dag med en liten röd prick som kliade. Så dom var väldigt tveksamma om det var vattenkoppor.I samma veva fick Amanda feber och var hängig,men inga utslag hittades. Det gick vattenkoppor på dagis därför var det nära till hands att tro det. Jag var där då en eftermiddag och var barnvakt, så det är väl därifrån jag fått min bältros.
Ja det var allt för nu. Jag ska ta mitt kvällste  och skriva en matlista till i morgon. Måste hitta på nån god mat till helgen....
Haa de...♥


Good Evening

13 kommentarer :

Yvonne sa...

nu vännen är det dags att säga natti och stor pööss!

Carina Sjölund sa...

Det var inte något vidare. Men det blir bättre ska du se :)
Ses i morgon med nya tag *Blink*
Godnatt kramen vännen♥

Majken sa...

Det är säkert därifrån du fått smittan. Bältros är ingte trevligt alls :-(
När jag var 18år & jobbade på mitt första riktiga jobb så hade en kvinna bältros på handen.. Det tog 2 veckor sedan låg jag i vattenkoppor.. DÖSJUK blev jag...

Hoppas du mår bättre snart!
& du.. upp med hakan :-)
KRAM

Diana sa...

Dina barnbarn är lika snälla vid dig som min kusin var vid min mormor... Stackare, jag har hört att bältros ska göra grymt ont. Krya på dig!

MICKAN¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Bältros!!! Hoppas det är slut redan imorgon.

Sv: Jag var faktiskt riktigt nära kråkungen, men jag hade hunden med mig så jag gick aldrig fram till den. Den satt så jag kunde klappa den.

Fenixmonas sa...

Jag hade bältros för några år sedan med fruktansvärda smärtor före utslagen kom. Då sa de att det hade utlösts av stress...Kramiz

Siita sa...

God morgon. Det är inte så farligt med fläckarna, hyllan ligger på plast. Bältros heter djävulsvärk på finska. Min moster hade det 2 ggr. Läkaren sa det till henne. Inget roligt att ha. Kramar

Yvonne sa...

Godmorgon! Får du någon medicin?Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Fy för den lede,,Bältros,inte kul,,hoppas du kommer lindrigt undan.Haé Kram.

Disa E sa...

Men fyy vad jobbigt. Hoppas du blir frisk snart då.
Krya på sig och kraaaaaaaaaaam

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag hann i tid när jag fick bältros.Synd om dej vännen. Du får ha det så bra ändå! Morgonkram!

Ama de casa sa...

Men din stackare! Hoppas du hittar nåt som lindrar klådan...

Cecilia sa...

Hoppas du fick en lindrig bältros. Jag fick dras med min bältros betydligt längre än den prognos läkarna gav för sjukdomen. Det som till slut fungerade för att hålla smärtan borta var capsaicinkräm som min man köpte på ett lågprisvaruhus i england. Det finns minst ett märke av liknande kräm tillgänglig även på svenska apoteket (kommer inte ihåg vad de svenska medlen heter dock) om du skulle vilja pröva...