Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 13 juni 2012

DEN BLOMSTERTID NU KOMMER

Skolavslutningarna har duggat tätt nu runt om. På eftermiddan gick jag förbi skolan en bit längre bort här och där var barnen samlade ute på skolgården och dom sjöng så fint och runt om stod föräldrar och anhöriga.Många säkerligen med en tår i ögonvrån. Jag minns själv hur det var att stå där som förälder stolt och rörd...
Dagen har annars rullat på i flygande fläng,men på eftermiddan kunde vi njuta av en långprommis Peppe och jag och den tog vi ute i Karlslund. Där har dom invigt barnens trädgård och man kanske skulle ta med barnbarnen dit.
Dom här borden och stolarna är gjorda för en jätte......
Och där på gräset ligger jättens stora äpplen.....ja det finns mycket mer roligt, tunnlar och labyrinter gjorda av olika växter.  När allting växt upp sen så blir det ännu finare, och mysigt med picknik där.
Nu ska jag mysa ner mig i soffan med mitt kvällste och en glass...*L*...
Haa de....♥
Här kommer Peppe med mattes paraply, men det har inte behövts i dag, duktig vovve♥

9 kommentarer :

Annette sa...

Vad fint det är där,hoppas du tar nån bild längre fram i sommar också.Skönt att slippa paraplyet nån gång eller hur.Jag inväntar tjejernas regntäcken nu skulle visst komma nu i veckan.Det blev två röda till dom.ha en skön torsdag Kram vännen

Yvonne sa...

Här har inte heller behövts någon paraply! Och nu är det dags att krypa ner i lopplådan. Natti vännen och sov så gott!! Kramen och PÖÖSSEN!

Diana sa...

Vilken trevlig trädgård! Släng in ett barnens zoo så blir det mitt i prick.

Margit sa...

Ja visst är det trevligt med allal skolavslutningar och studenten....
Och visst är det ku att sjunga: Den blomstertid nu kommer...Den förknippar man med skolavslutning...
Kram!!!!

Siita sa...

God morgon. Blev ju jättefint i går em o kväll. Men i natt har det regnat här. Nyss var en spricka i molnen o solen tittade fram, får se om det blir fint idag med. Kramar

Yvonne sa...

God morgon! Du behöver inte tvätta dej om munnen,det räcker med att du inte har pussat Peppe innan du pussar mej.Du förstår "töserna" blir så intresserade om jag luktar hanhund om munnen.... Ha en bra dag! Morgonkram!

Rigmor sa...

Här blir det snart dags att sjunga "den blomstertid nu kommer"...för jag ska strax bege mej in till stora staden och gå på skolavslutning. Gäller att passa på så länge man får vara med...***skrattar***, och det är först efter det här som det känns som att sommaren verkligen är här. Sen får vi hoppas jag slipper kalla på Peppe med paraplyet idag...
Kram kram

Majken sa...

Turr att Peppe vet vad som behövs för en bra promenad :-) Paraply.... fast det hade ju iof varit bättre om det inte behövt..

Vilken fin anläggning man gjort hos er för barn :-) Mysigt!

Ha en fin dag!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken fantasifull och mysig trädgård :)
Visst blir man lite rörd på skolavslutningarna :)
Kram.