Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 4 juni 2012

DET VÄXER INGA ÄPPLEN NU

Det var det jag menade med förra inlägget och bilden där Peppe sitter i fåtöljen. Bakom honom så  ser man vårat enda äppelträd,och det är fullt med äpplen. Så den bilden är tagen i slutet av Augusti förra sommaren.
Det har skurat på av och till under eftermiddagen. Men jag fick lite gjort inne. Efter lunchprommisen så tog jag och frostade av frysen i köket,så nu är det gjort.Varje gång tänker jag samma sak. Varför frostar jag inte av oftare och slipper all denna is som ska väck??
Vet ni vad jag åt nyss till mitt kvällste? Jo en stor Daimstrut,gud så gott det var..*L*...
Haa de...    



a hug for you teddy bear

8 kommentarer :

Maria sa...

Daimstrut som e så gött, smaskig. Frosta ur frysen är ju inte så där alldeles roligt kanske därför man drar sig. Jag har druckit mitt kvällskaffe å gjort pappersblommor till kort, inget roligt är de på Tv heller.
Ha en skön dag/kramizar

¸.•°`♥✿⊱╮ MICKAN sa...

Hoppas det blir något plommon på mitt träd som jag planterade för två år sedan.

Ett äppleträd har du ju redan och hade det inte varit drömmen att få äga ett dajmstrutsträd? Hehehe ...

Majken sa...

Mmm vilken god kvällsfika :-)

Har du vägarna förbi kan du få ta mitt frys imorgon.. men förbered dig på mycket is ;-)

Ha en godnatt!
Kram

Siita sa...

God morgon. Skulle ta bort kommentaren om jag visste hur man gör. Här kommer solen nu men kallt +4 grader. Kram

Ove "Gasfoot" sa...

God tisdag morgon Mita!
Härligt med en glasstrut även om inte glassäsongen är kommen i Norrbotten.
Gott att kunna ta ett äpple direkt från trädet även om du bara har ett äppelträd. Det räcker väl?
Hos mig existerar troligen inga äppelträd vad jag vet?
Men Mita, jag har snart Midnattssol och den infaller nu på torsdag den 7 juni. Då har jag solljus hela dygnet om det är molnfritt!
Ha underbara dagar med Peppevovven på era prommisar önskar ”Smacken på gränsen till Finska Lappland.

Yvonne sa...

Godmorgon! Vilken tur att du hann sleva i dej glassen innan du somnade.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Beundrar att du klarar av att äta glass och dricka te samtidigt. Isar inte dina tänder ihjäl?
Kram.

Anonym sa...

Hej! Nu har solen kommit fram igen och det är en blå himmel. Snart åker vi på semester ner till Öland och Småland. Ha en fin dag !