Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 26 juni 2012

TA BORT VÄNSTERFOTEN

På förmiddagen tog jag alltså sonens bil och åkte till Rynningeviken,fast inte till själva viken utan lite längre upp.Men innan vi kom dit så skulle jag alltså köra sonens volvo med automatlåda som jag är totalt obekväm med. Ja,ja,det är bara att gasa och bromsa,inget konstigt alls.Vad är det första jag gör? Jo trampar på både broms och gas samtidigt så det blir tvärnit när jag kommer fram till gathörnet. Stackars Peppe undrade nog vad matte höll på med...efter det var jag tvungen att tänka bort vänsterfoten, det finns ju ingen koppling att trampa på. Men det gick bra sen och var riktigt roligt och bekvämt att köra automat..*L*....
Roligt hade vi med Amanda och Ida sen på eftermiddagen när vi var och lyssnade på Astrid Lindgren sångerna, alla barnen och även vi vuxna sjöng gladeligen med. Tur med vädret hade vi också,inte en regndroppe.
Dom sitter som tända ljus. Det blev riktigt varmt i solen. " Tur jag har linne på mig sa Amanda,då blir jag inte svett".  Vi blev tvungna att svalka oss med varsin glass sen efteråt...
I kväll har jag sett Allsången på Skansen och efter det så blev det Morden i Midsomer, inte somnade jag heller konstigt nog?  Men nu ska jag krypa i säng och läsa en stund.....
Natti...

7 kommentarer :

Susanne P sa...

Vilken tur med vädret ni fick!
Och en bra anledning till att äta glass. ;)
Kram

Fenixmonas sa...

Härlig sol var det här också! Hoppas att det får vara det även idag! Så himla gott! Kramiz

Siita sa...

Hoppas vi får ha solen här nu. Men regnskurar kom igår kväll. Ha en härlig dag. Du jag har aldrig kört en automatbil. Kram o god morgon

Ove "Gasfoot" sa...

Vilken tur ni hade/har med vädret när flickorna sjöng Astrid Lindgren sånger.
Har haft bra väder här uppe, men medan ni hade vackert väder så hade jag mulet och regn på tisdagens eftermiddag. Men imorgon torsdag blir det bättre!
Fullt upp i ”Gula Huset” med bygget just nu! Önskar er många soliga ock lata dagar.
Smack! Smack från Östra Norrbotten med endast 7,1 grader på onsdagsmorgonen.

Lisbeth sa...

Vilken mysig dag ni fick. Jag har förstått att ni blir lite blöt om fötterna där hos er. Här har vi kommit rätt torrskodda igenom. I går kom en rejäl åskskur annars skiner solen. nu önskar vi bara lite högre temperatur så att man börja göra badutflykter. Ha en fin dag
Kram

Yvonne sa...

Godmorgon!Ni hade tur med vädret och sången.. Bra att du viskade för jag sov.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Rigmor sa...

Tur hade ni, inte bara att du "glömde" vänsterfoten utan med vädret i Wadköping!! Att köra bil med automat har jag gjort en hel del, när jag jobbade på posten, och då fick man lära sej att vika vänsterfoten under sätet...fungerade klockrent!! Å vädret, det är bara att gratulera!! Mellanprinsessan och jag tog en fototur på eftermiddagen, och hör och häpna, vi hade också uppehåll!! T.o.m. när vi åt glass i Hjortkvarn...
Ha en bra dag vännen!
Kram kram