Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 8 juni 2012

UNDERBART ÄR KORT

Det där med att leva här och nu är inte alltid så lätt som det låter. Att fånga dagen, det vill man ju göra och försöker så gott det går. Men vissa dagar gnager tankarna och ibland är dom svåra att styra över..
En gång i tiden,och det kan kännas som väldigt längesen.Ja då upplevde jag framtiden som oändlig.
Som barn längtade man efter sommarlov, sen som ungdom slippa högstadiet och börja gymnasiet. Sen att komma ut i friheten. Vad det nu var för nånting?
Framtiden låg där framför ögonen med en räcka av möjligheter. Man såg sällan hindren, bara det som var möjligt...
Fortfarande är glaset halvfullt, men jag har insett att framtiden krymper. Alltså bör jag leva här och nu fullt ut.
Njuta av stunden,må bra,uppleva.
Det kan också vara årstiden som får mig att känna så här och fundera.
Juni är så skir,så vacker,så grönskande hoppingivande att man blir alldeles matt.
I dag är det student festligheter här i stan, kanske därför jag får den här lite vemodiga känslan samtidigt som det är glädje såklart.....♥
En granne på gatan har haft champagnefrukost,deras son tar studenten idag,och nu drar ungdomarna vidare till skolan. Det är fint och här sitter jag med en vemodskänsla som jag borde ruska av mig...
Ses....♥

             


20 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Det är så vackert med studenten :)
Man ser riktigt hur glada dessa ungdomar är, riktigt lyser i deras ögon.

Här lyser det i mina ögon oxå, över den UNDERBARA solen vi har♥
Kramen vännen♥

Siita sa...

Det är så fint med studenten. Ska på middag kl 16 för barnbarnet i Frövi som slutar nian. Sen bara att jag har putsat fönstren i köket o bytt gardiner. Skvallra ej för Annonym. Kram

Disa E sa...

Ja..ni har ju i alla fall sol. Här hänher tunga svarta moln över oss .
Svårt att känna nån sommarkänsla alls, med eller utan studenten.

Ha en skön fredag.
Kram

Ama de casa sa...

Ja, det var tider det... Fast själv tänkte jag inte så mycket framåt. Då heller... :-)

fina frun sa...

Åh söta du... studenten väcker många känslor...

Anonym sa...

Hej du,,det är väl ganska naturligt att de känslor du nämner dyker upp,speciellt nu i skolavslutstider,,då tankarna flyger och far åt alla håll o kanter...
Ja det blir till att plocka ihop det som ska med upp...Nä mobilen funkar inte,jag måste åka ca 1 km upp på berget för att få kontakt..det gamla systemet NMT fungerade utmärkt,,men inte GSM..Haé Kram.

ansepanse sa...

jo, det är väl så, det ligger ett stilla vemod över skolavslutningar och just för studenterna slutar en tid och börjar en annan
fånga nu dagen vännen
kramen

ansepanse sa...

Sv: nja, inga gäss här inte, de bajsar ner så förskräckligt och Sluggo älskar ju att äta bajs
kramar

Paula sa...

Här är det också soligt idag :)
Skolorna slutade en vecka sen här i Finland...
Ikv kommer svägerskan o ena sonen ...

Kalas i morgon för svärmor....ska hämta mamma o brorsan....

HA en fin forts på dagen!

Kram på dej!

Sanna sa...

Ibland har man rätt att sitta och fundera på livet innan och livet efter kan bara bli bättre och beror helt på vad man gör med det, visst?

Så nu tar vi och dansar på bordet och har en härlig helg ute som inne och inga olustiga känslor att vi blir äldre. Den dagen kommer nog förr än man tror. :)

Massa kramar!

Diana sa...

Jag blir också så sentimental när det är student. Så glad man var den dagen, lite visste man om vuxenlivets allvar. :)

Roggan sa...

jag tar alltid en dag i sänder. Kram

Yvonne sa...

Jag kan förstå de känslor och tankar som du har för dom har jag med.Man undrar var tar tiden vägen,det var ju som igår som jag var tonåring ....Klart att du skulle köpa så fina muggar och sängöverkast.Jag hae varit i Lund idag och gjort en "Mita" *L* Kram!

ansepanse sa...

Sv: jodå även sådant bajs går ner för Sluggos del, det märkte vi på semestern för två år sedan
kramar

Lisbeth sa...

Jag delar dina tankar och har svårt att förstå att de blev så starka känslor över livet i år. Jag säger som Torsten: Jag reser mig.....
Så klart i morgon känns det annorlunda det är jag säker på
kram

Nett sa...

Så fint med studenten och det är en dag att minnas tillbaka på. Nog hoppas jag att många av dem fångar dagen idag och gör det till det bästa. ha en fin helg. Kram

Majken sa...

Det är fint & stämningsfullt med studenten.. Men många de flesta går en oviss framtid tillmötes...

Man får ha sådana dagar som du hade idag, dagar för eftertanke, bara dem inte kommer för ofta :-)

ha en fin kväll!
Kram

Anonym sa...

God kväll,,Klart vi bryr oss om varandra,,hur länge jag blir kvar vet jag inte,ska väl hjälpa min bror lite i hans hus,,han åker oxå upp nu i helgen..sen vet man inte om det är något oförutsett som måste fixas på stugan,,men jag har packat mina kameror så lite bilder blir det väl..
Haé Kramen.

Camilla sa...

Ja ibland utav olika anledningar och händelser så får man ju sånna tankar just om att man ska leva för dagen och ta vara på varann! Tyvärr så lever de flesta nuförtiden alldeles för stressiga liv fyllda av alla "måsten", så att njuta av dagen glöms bort...

Önskar dig en riktigt trevlig helg! kram

Ruth i Virginia sa...

"Våren är den tid då allt brusar och sjunger.
I själen känner människan längtan och hunger
efter något men vet icke vad."

Det var början på ett poem jag skrev när jag var ca 18 år, men det spelar ingen roll hur gammal man blir, våren får fram ens entimentala känslor-