Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 16 juni 2012

LÅNGTUR I ÖSREGN

Vi packade ju in oss i bilen tidigt i morse och åkte iväg för att kolla dottern och svärsonen när dom avverkade Vätternrundan. Det hade ju regnat  hela natten för krakarna,och vi såg många blöta och frusna cyklister. Tre timmars försening ca  pga regnvädret blev det. Så det blev en väntan för oss.Men vi hade det varmt och skönt i husbilen hos "exet" och hans fru. Gofika och jag hade med chokladkaka.Sen kom svärsonens föräldrar så vi var några hurtfriska entusiaster..*L*...
Två trötta cyklister kom äntligen, blöta och frusna.Trots superställ som ska hålla mot regn så blev det till att dra på "sopsäcks"varianten till sist. Sämsta väder hitills som dom cyklat i. Dottern hade haft som mål att köra sin bästa tid hitills men det var bara att glömma...
En stund med mat och fika sen drog dom vidare.

Och vi drog oss hemåt, det tar ju ett tag att köra med tanke på framkomligheten..
Här är det "bara" sex mil kvar till mål i Motala.
Nu ska jag ta Peppe på en långprommis. Eftersom det regnade så pass förut blev det bara några kissrundor,han ville hellre hoppa in i bilen och kolla läget..*L*...
Ses...♥

21 kommentarer :

Yvonne sa...

Oj vad det regnade när de cyklade.Inget regn här SOL! och 28+.. Vad såg du för film mellen "blundningarna"?Kram!

Siita sa...

Hejsan. Hoppas dom får en bättre runda nästa år. Här blev Ellinor o Thea bjudna för en tid sedan med buss till Parken Zoo. Fy i detta väder. Men dom är iväg o jag hoppas de fått lite uppehåll. Det är det just nu här. Kram

Carina Sjölund sa...

Skönt att ni fick se dom i alla fall :)
Förstår att dom frös, när dom måste ha cyklat i detta väder.

Kör försiktigt hem nu!
Kramen på dig♥

Siita sa...

Hejsan. Nu kommer solen här. Thea
trivdes i parken Zoo. Är nog på väg hem nu. Ska nog snart åka till Öret. Kke i morgon. Annars blir det den 25 då jag ska på mammografi. Kram

Yvonne sa...

Det var nog ingen bra film eftersom du somnade.Men det är gott att få sova.Kram!

ansepanse sa...

vad tråkigt att det är så uselt väder, tråkigt för alla som cyklar och alla som vill heja på
Sv: Maja säger att hon aldrig hann bli rädd just då, rädd har hon blivit efteråt
tack vännen
kramar

Aurora sa...

Vi har haft ett underbart väder idag.Regnade gjorde det under natten men sen har det varit mestadels sol. kram

Rigmor sa...

Ja du...bättre väder kunde de onekligen haft!! Stackare, när man laddat så inför en tävling, och så blir det spolierat bara så där...
Nu har det skinit upp här frampå kvällskvisten, men det är då ingen värme att skryta med. Ska snart dra en filt över mej och småmysa i min ensamhet framför tv:n, mannen i huset är på bröllop och jag jobbar så jag fick stanna hemma...!!
Kram kram

Lisbeth sa...

Precis som med Stockholm maraton måste det var bedrövligt och nästan farligt att genomföra långlopp i väder som inte är ok. Tur för er att ni fick hålla er inomhus.
Kram

Anonym sa...

Men du,,det är väl inte mänskligt att nöta häcken i detta busväder,,fy bubblan,tuffa varelser..
Ja du doim har pratat om att laga till bron nu i 2 år,,SCA ghåller virket,men ingen verkar vilja hålla i hammaren...men du må tro det är lugnt,jag såg 1 bil på hela veckan,,Haé Kram.

Yvonne sa...

Gonatt min goa nattavän.. Sov så gott Kar och Pööss!

Majken sa...

snygga sopsäckar ;-)
Nya modeoutfiten ;-)
vilken tur att ni känner fôlk med husbil... gofika är aldrig fel...

hoppas du o Peppe fick en skön långpromenad!
kram

Fenixmonas sa...

Så himla trist med allt detta regnande! Såg att det var helt bedrövligt även på Stockholms maraton i år...Fast jag är ju tyvärr inte förvånad, detta var väntat. kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! tack för din nattikram och pöss! Ha en bra dag! Morgonkram!

Veiken sa...

Herre min je, vilket överfallsväder. Dom behövde ju inte svettas ihjäl under en stekande sol i alla fall! Tur att ni hade skydd! Kramar

Camilla sa...

Oj..vilket väder. Dom blev då inte blöta av svett,i alla fall ;)
Kram!

Browneyedgirl sa...

Morrn denna regniga söndag =)
Duktigt att trampa runt så långt, men trist med regn. Kram vännen <3

Villa Frejas bokblogg sa...

Duktiga de är som sliter så i dåligt väder. Bra kämpat!
Kram.

Anonym sa...

Och gårdagens regn har nu nått huvudstaden.
Idag, söndag är det nästan rena rama skyfallet här, typiskt svenskt sommarväder

Annette sa...

Ja gud vilket väder det var igår,men det blev ju fint till slut i går kväll.Synd om dom som cyklade i alla fall.Här blev det grillat med ett glas rött till,när ändå solen hade kommit fram.Kram vännen

Vicke sa...

inte kul att cykla i det vädret