Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 2 juni 2012

DET TUR MAN HAR PINNEN I RESERV

Ja när det inte funkar med internet. Stoppa in pinnen sen går det galant, med det mobila.
Idag blåser det rätt friska vindar. Vi tog en tur runt Rynningeviken och det tog i ordentligt på vissa ställen...
Själv kommer man fryslort som man är iklädd jacka, halsduk virad ett par varv runt halsen och fingervantar. Sen möter man joggare i linne eller tunn t-shirt och kortbyxor som svettas. Vilka kontraster alltså, men det är klart dom håller ett jämt tempo. Jag blir ju ståendes ett tag när Peppe hittar intressanta dofter som han vill utläsa..
Dagen är än så länge som ett oskrivet blad. Om man inte fyller den med något,och det ska vi göra nu snart. Sonen Peter undrade om vi ville komma på elvakaffe. Det vill vi såklart, alltid kul och träffas och lyssna på Amanda och Idas kvittrande..*L*...
Ses...♥

20 kommentarer :

ansepanse sa...

här är det heller ingen värme alls och blåser gör det, så nu sitter du och fikar hos sonen :)
och där räcker fine Peppe vacker tass
kramar vännen

Villa Frejas bokblogg sa...

Så trevligt med lite fika :)
Ha en fin dag. Kram.

Majken sa...

Här är det soligt men väldigt blåsigt.. Nåja uppehåll iaf :-)

Vad mytsigt med en fika hos sonen :-)¨
Ha en finfin lördag!
Kram

Ama de casa sa...

Här får vi skaffa fram vind på konstgjort vis ;-)

Aurora sa...

Min pinne knycktes av sonen i höstas när han flyttade. jag betalar och han surfar. Kram

Camilla sa...

Här är det också blåsigt som tusan, riktigt höstrusk känns det som! Mysigt med lite fika hso sonen och barnbarnen!
Måste bara säga att guuu så gooo och fin han är din Peppe! <3
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kraaaam

Mia systeryster sa...

Vi har bara 4 grader varmt och det ösregnar och blåser. Nästan så att jag plockade fram vinterjackan idag;) Burr!
Härligt med fika en sån här dag!
Kram

Lisbeth sa...

Hjälp vilka tankar jag fick. Kom helt fel när jag läste första raden.
Funderade över vad du gjorde och kunde inte förstå vilken pinne du skulle stoppa in eftersom inte internet fungerade. Efter lite funderande ramlade polletten ner. Ja du här fryser vi också bara att gilla läget och sätta på sig kläder.
Ha en fin kväll

Sanna sa...

Ser att Peppe också fått bärnstenshalsband och Chabos får sitta kvar tills det trillar av en vacker dag och det är säkert 5 år gammalt nu. Det fungerar inte som jag trodde och använder Frontline istället så han hålls skyddad och är livrädd att han med sin ålder ska drabbas av fästingvirus. Det vore katastrof.

Hoppas du haft det gott hitills i helgen och njöt av Antons H dans igår på fyran. *mumma* :)

Kramisar!

Siita sa...

Var till Marieberg idag, o då var det småskurar. Sen blev det ihållande regn. Ha det bra. Kram

Susanne P sa...

När "vi" vaknade i morse vi sex-snåret så regnade det nå så in i hålen så jag släppte bara ut hundarna för en morgonkiss sen gick vi och lade oss igen...vaknade vid nio-snåret och så var det uppehåll.
Sen hann vi en lång promenad och precis när vi var hemma igen så började det att blåsa och regna. Då bestämnde "vi" att det blev en filmeftermiddag med en extra lång sovstund. Ganska skönt om jag får säga... ;)
Kram

Diana sa...

Här är också skitväder. Solen tittar fram då och då för att det sen ska börja regna. Morr!

Äppelblom sa...

Friska vindar här också och kallt som 17. Hoppas det vänder snart.
Bettskenor ett eländes elände. Jag har lagt av med mina.
Ha det fint och kram från mig!

Yvonne sa...

Hoppas att du hade det trevligt vid 11 fikan!Godnatt vännen och sov så gott.. nattikramen!

Yvonne sa...

Godmorgon! Växlande väder här.. Ha en bra dag! morgonkram!

Ama de casa sa...

sv: Jag tycker också att 30 är för varmt. Runt 25 är perfekt! Jag tål inte värme så bra, undrar vad jag gör i det här landet egentligen... ;-)

Yvonne sa...

Idag skiftar vädret hela tiden .Man vet inte om man ska ta av sig eller på sig.Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Hej du,,ja det är hundägare som gett namn till denna vädertyp,,Hundväder,för det är som du säger bara ni som är ute,med era hundar..
Snygg Peppe som räcker vacker tass.
Tror jag bakar ett olivbröd eller fetaostbröd i dag..Haé Kram.

Sanna sa...

Nu ska här städas i huset och har suttit länge nog på rumpan framför data. Så jag slänger iväg en kram på vägen ut.
Ha en härlig resterande söndag!

Vero sa...

Drog på mig regn/vindstället och gav mig ut på en kort promenad bara för att plocka lite blommor. Rätt skönt sen när man kommer in igen.