Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 2 april 2012

ÄNTLIGEN NER MED RUMPAN

Ja nu sätter jag mig i soffan och tänker bli här tills det är dags för sängen. Min favoritserie börjar nu 30 grader i Februari. Gubben sitter och pustar över fotbollen,verkar inte gå så bra. Tur man slipper sån bekymmer,haha....
Jag har shoppat lite idag när jag ändå var ute och for runt. Det var egentligen min kusin som lurade mig att köpa lite påskpynt. Lite förnyelse skadar inte sa hon,och inte var jag svår övertalad,haaa..

Men det fattas ett påskägg, jag kom på att Martin ska väl ha ett trots att han inte äter godis än. Jag får lägga i nånting annat som passar honom. Den vita lyktan hittade jag på Plantagen,den var så söt tyckte jag.
Nehej, nu säger jag på återseende...♥

                                                                   

8 kommentarer :

Semester & Mat sa...

Visst är det en skön känsla när man slår sig ner på kvällen. Ännu skönare är när man vet av att man är ledig imorgon också :)

Kram

Fenixmonas sa...

Alltid lika gott att få slå sig ner efter dagens slit! Även om det oftast inte blir någon längre stund innan sänggåendet så är det i alla fall en go stund! Kramiz

Nett sa...

Den serien är ju bara så bra. Jag var på årsmöte i bostadsrättsföreningen så jag får se den nu i efterhand i stället. Kram

Siita sa...

God morgon. Här har vintern kommit åter. -6.5 grader nu. Kram

Yvonne sa...

Jag somnade ovaggad igår.Bra att du smög! Ha en bra dag! morgonkram!

Yvonne sa...

Dom tänker spara läsken.Jag var så trött igår. Kram!

Marre&Rasmus sa...

Här kikade man på denna serien första gången igår och förstod inte riktigt vad den egentligen ville förmedla. Tyckte att den var så deppig fast några skrattsalvor blev det.

Fuskat, det vad man här har gjort då man redan smaskad på påskgodiset, fy, hehe. Men godisgris som man här är, så är det svårt att hålla suget i schack, hi

Önskar dig en fin Tisdag och här är det rally som gäller, puh. Kramiz

Lisbeth sa...

Aldrig fel med lite nytt. Jag har fixat äggen redan så för en gång skull är jag i tid. Ett skickade jag förra veckan till barnbarnet i England. Låter mysko med deklarationen. Om man inte visste bättre så skulle man var glad om det inte kom någon men tyvärr så har man ju ett ansvar själv
Ha det bra
Kram