Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 5 april 2012

OJÄMN FÖRDELNING MED SOPNING

På vissa ställen har det varit sopat ganska länge nu, och sen på andra ställen bla. här då, så ligger gruset i drivor. Ja jag vet att dom kommer,men eftersom det har varit en snöfattig vinter skulle dom vara klara tidigare i år.Men det tror jag då inte på. Kommer det nu snö då lär det väl dröja ytterligare ett tag.
Men vad underbart det är att gå där det är sopat, speciellt för hundar. Peppe småhaltar ibland på dom vassa småstenarna och vill gärna gå på gräs där det finns,och jag förstår honom.
Nu är det städat och klart för Påsken, jag ska lägga in sill ikväll tänkte jag. Hittade ett nytt recept på citronsill,det lät fräscht och gott tyckte jag.
Men först blir det pannkisgräddning..
Haa de...♥

               

26 kommentarer :

Anonym sa...

Ja det smakade bra,,blev väl något liknande Cordon Bleu..Nu är det snart TV som gäller Ishockey..
Du får en PåskPuss i pannan.Haé.

Siita sa...

Hoppas det blir halv 8 hos mej, o ingen hockey. Kram

Ama de casa sa...

Han kan väl få ett par söta skor? Eller två par skulle nog behövas när jag tänker efter ;-)

Men vad är det han har i munnen?

Vicke sa...

Jag tittar bara in för att önska dig en glad påsk.

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, det där gruset är vasst och otäckt så jag förstår honom.
Citronsill låter gott.
Kram - och glad påsk.

Mia systeryster sa...

Alice besväras otroligt mycket av gruset, det är så skönt att de äntligen har sopat häromkring! Hoppas det går bra med Peppes öron!
Kram

Aurora sa...

Här brukar de hinna köra både 2 och 3 gånger inne i stan innan våra vägar blir sopade i början av maj. Kram

Sussi sa...

haha vilken söt bild på Peppegubben :)

Här har dom inte sopat mycket alls än. Förhoppningsvis sätter dom väl igång snart. Uppsala är en rätt så stor stad så det tar väl sin tid..
Doris har blivit härdad med grus då vi går på en grusväg här..

Kramisar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Gruset kan vara jobbigt på flera sätt - för mina är det dock inget ovanligt med grus då vi måste gå 1,5 km för att komma ut till asfalterad väg, men visst kan stenarna ändå vara jobbiga!

Glad påsk!

Lisbeth sa...

Här i staden är det soprekord i år. Har aldrig varit med om att man så snabbt fick bort gruset. Anledningen att de började så tidigt var att de ville undvika att det dammade så mycket. Eftersom det fortfarande var blött på gräns snö kvar så slapp vi det.
Fiffigt va?
Glad påsk på dig
kram

Roggan sa...

Satt faktiskt och funderade på samma sak igår. Tänker på det för snart ska man ta första rundan på mc:n. Lite varmare tack. Kram

Carina Sjölund sa...

Ska bara tala om att nu snöar det här så in i baljan :(
Ha en fortsatt fin kväll!
Kramen♥

Yvonne sa...

Det går nog lika bra med annan olja också därför att med olja så gör du så att kvalstren inte kan andas och då dör dom.Natti på dej vännen och sov så gott Pössen!

Anonym sa...

Kära Marita
Det känns underbart att inte ha blivit bortglömt efter min lång frånvaro från blogget Men när hälsan är skral då är man ingen glad persion Just nu befinner jag mig i S-Holm efter några dagar i Uppsala undersökning för mina öron som ska bli opererade öronvädska bakom öronbenet som måste bort annars blir hörseln sämre GladPåsk önskar jag dig min kära vän KramiZar IA

Fenixmonas sa...

Ingen snö här...gudskelov! Men regnet står som spön i backen denna långfredag! GOD & GLAD PÅSK! Kramiz!

Malin sa...

Här har dom bara sopat nere på skolgården och dagis så det är grus i hela Grebo och jag som cyklar tycker det är botten! Trodde oxå dom skulle varit lite snabbare i år...
Glad Påsk vännen!
Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Nej det är inget aprilskämt.Du kväver kvalstern med olja. Morgonkram!

Anonym sa...

Mors...Ja jag såg när du susade förbi,haé så bra du kan där bland alla Påskkäringar,,här var marken vit igen i morse..Inte så kul.Haé Kram.

Vicke sa...

ha en fin dag nu

Lena sa...

Hörde på radion att gatukontoret i Östersund har stora bekymmer med kvarlämnat hundbajs som yr runt då de sopar gatorna...stackarna....men slöfockar som inte tar rätt på skiten...
för övrigt så har du så fina bilder på hunden. är själv nöjd ägare till en setter. Titta gärna in på min blogg.
Glad påsk
Lean

Annette sa...

Det där med sopning av grus slipper man ju när man bor utanför.Vad gott det lät med citronsill,älskar ju sill som du vet kanske.Här snöar det för fullt inte kul.Ha en riktig Glad Påsk vännen

Nett sa...

Och snöfattig vinter borde det vara mindre grus, men jag tycker att det är mycket omkring en. Sopade gator är ju en del av vårtecken tycker jag, ser så underbart skönt ut. Kram

Mita sa...

Får önska er en underbar Påsk med god mat och dryck och mycket, mycket kärlek!

Rigmor sa...

Ja...här sopar dom ju inte...av förklarliga själ...men något borde vi ändå behöva göra åt bygatan, den är som ett tvättbräde.
Det lät verkligen gott med citronsill, här är det ju bara jag som äter sill så jag brukar mest lägga in och göra löksill, men man kanske skulle våga prova något annat nån gång också...
Vilket väder!! Vaknade upp till regn, och nu...full snöstorm!! Blir kul att ta sej till jobbet ikväll...
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Camilla sa...

Kikar in för att önska dig en Glad Påsk!!!

kram

Roffe sa...

Glad påsk Ha en trevlig helg.Du får ge en BAMSE KRAM TILL PEPPE.kram