Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 19 april 2012

LITE VÅRVIBBAR

Just nu är solen på gång och fåglarna kvittrar så det hörs ända in i köket,vad härligt. Luften var så där fylld med  en aning av vårens dofter när jag hämtade in tidningen förut. Vi ska skynda oss ut Peppe och jag, för det kommer förmodligen inte hålla i sig det här fina.Därför ska det avnjutas på direkten...
Ses...♥



7 kommentarer :

Malin sa...

Vi har nyss varit ute en riktig långis jag och hundarna och det ÄR underbart ute! Härlig luft, strålande sol och en hel kör av fågelkvitter! Underbart!
Kram

Carina Sjölund sa...

Solen lyser även här. Blir nog en promenad innan det är daxs för eftermiddagsjobb!

Har faktiskt varit ute en sväng, och borstat Izors päls. Var väl behövligt efter duschen igår :)
Kramen rara vän♥

Marre&Rasmus sa...

Ja, eller hu och här ska också tas vara på varje sekund genom att åka ut till landet idag:)

Ha det fint. Kramiz

Ama de casa sa...

Hoppas ni hann med er runda i finvädret :-)

Lisbeth sa...

Jag vill också ha vår i luften. Iskallt är vad det är hos oss. Det där med konen var då en gåta. kan någon utomstående smugit in och lekt en stund. Ibland finns det fingrar som inte kan låta bli.
Ha en fin dag
Kram

Sanna sa...

Andas frisk luft åt mig också och känner mig en aningens instängd nu. Så efter fikat (15.00) ska jag baske mig ut en sväng.

Ha det bäst!
Kramisar

Majken sa...

Hoppas ni hann njuta av solen idag:-) på er förmiddagsprommenad.

Här kommer solen & går... Men det har inte regnat, ja iaf inte än...

Ha en fin dag!
Kram