Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 22 april 2012

JAG ÄR FÄRDIG SIPPAD

Ja ni ska väl inte tro att jag suttit här och smuttat vin sen i går. Då skulle det nog inte bli mycket vettigt skrivet..*L*...
Nej idag har det varit full fart med annat. Två töser kom här vid tolvtiden och stannade till framåt halv sex. Dom har hållit sin farmor sysselsatt, hjälpredor i köket med matlagning bla....jisses säger jag,då behöver man vara som en bläckfisk och helst ha många armar för att hinna vara överallt.  Gubben höll sig lite i bakgrunden med sin förkylning, han tog Peppes prommisar.
Men vad det värmer farmors hjärtat med dessa underbara barnbarn, lille Martin kom också en stund på eftermiddagen.


Han charmar alla med sina stora bruna ögon och leende....♥

Amanda och Ida drog igång med att baka med modelleran efter maten.
Men nu är det tyst i huset, och jag ska snart göra mig en macka och te och sen blir det tv soffan resten av kvällen.Det finns lite smått och gott att kika på
Haa de....♥

           
Good Evening

10 kommentarer :

Maria sa...

Ja det värmer i hjärtat att få umgås med dom små grynen.
Imorgon får jag träffa mina också, skall bli mysigt.
Ha det gott/kramizar

Siita sa...

Vilken liten goding han är din Martin. Thea har nyss åkt hem. Vaför är allt hon säger Kram

Siita sa...

Vilken liten goding han är din Martin. Thea har nyss åkt hem. Vaför är allt hon säger Kram

Aurora sa...

För att ha sippat så länge är du ovanligt redig., Kram

Annette sa...

Vilka goa barnbarn du har,har träffat min syster dotters goa Charlie.
i fredags.Inte klokt han är ett år snart,och full fart är det på han.Denna helg har det rullat på tror alla fyller år nu på våren.det är kalas hela tiden nästan.Fint väder fick vi igår en dag i alla fall.Det är gott att prova viner,syrran och hennes gubbe var här hos oss i går.Vi provade olika sorter också.Ha en skön måndag.Kram vännen

Gilla sa...

Så gulliga barnbarn du har. Det kan jag inte säga om mina, för de är vuxna alla 7. Men så har jag ju barnbarns barn också. Tyvärr bor de två i Stockholm och ett här nere i Skåne. Men han är så ny, att jag inte har sett honom än. Hoppas att det kan bli snart.

Sv: Nu ska jag roa mej kan du tro med programmen. Men det finns ju saker att lära sej först. Office hade jag i min förra dator, så det klarar jag av i alla fal..

Kram/Gilla

Yvonne sa...

Goa barnbarn du har ..Natti vännen och sov så gott Pööss!

Villa Frejas bokblogg sa...

En sån mysig helg. Tänk vad du är rik :)
Kram.

Malin sa...

Så mysigt att få rå om dom, kan tänks mig att någon var ganska trött när kvällen kom ;-)
Kram

Yohanna i Las Palmas sa...

Halloj!
Det var ett tag sedan jag var här och kikade, tiden springer fram och det är sâ mycket som man borde ;)
det är sâ härligt att läsa om dig i mina gamla hemtrakter som Rynningeviken. Fast lite konstigt ocksâ pâ nâgot sätt ;)

Hälsningar
Yohanna