Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 18 april 2012

MYSTISKA SAKER HÄNDER

Ja ibland kan man stå där och klia sig i huvudet och fundera hur sjuttsingen har det gått till?
Peppe har en aktiverings kon som man stoppar godis, och han får ha den ute för jisses vad det skramlar runt och smäller när han håller på med den. Jag brukar lägga i godisbitar så håller han på med den och han ger sig inte förräns alla är ute.
I morse när vi gick våran runda och kom bakom jordvallen så står den där,Peppes aktiveringskon. Hur farao har den kommit dit? Peppe blev väldigt fundersam och nosade noggrant på den. När vi var på hemväg sen så plockade jag med den. Men hur hade den kommit dit? Den kan inte ha blåst upp över jordvallen,och det är ju ingen som går in i trädgården från det hållet heller och plockar med den,och varför skulle nån göra det?
Den är rätt tung, jag tänkte om nån större fågel på nåt konstigt sätt fått med sig den.Men det är inte lätt att få grepp om den med näbben heller. Mystiskt är det, men glad är Peppe att fått tillbaks den....


Här sitter jag och vaktar min leksak, men man blir lite trött tror jag.....
Idag har vi otroligt nog haft uppehåll hela dan,till och med har solen visat sig,härligt....
Vad blir det för mat ikväll då,jo det har jag koll på. Det blir ugnsstekt falukorv med rotsaker,mums...
Haa de...♥

                                         bild lånad på nätet

                                                 

19 kommentarer :

Aurora sa...

Vänd på den. Den har säkert fått fötter. kram

Siita sa...

Oj vad gott med ugnsfalu. Har nog tänkt göra det till helgen. Kram

Carina Sjölund sa...

Å vilken god middag du bjöd på idag. Tack för tipset, detta ska jag göra en dag framöver :)

Fin bild på gulle pojken!
Kramen♥

Ama de casa sa...

Mycket märkligt... Peppe kanske hade lagt dit den själv? :-)

ansepanse sa...

ja hur kan Peppes kon hamnat där? ett riktigt mysterium
önskar dig en fin kväll - kramar

Mia systeryster sa...

Vad skumt! Någon hund kanske har tagit sig in på tomten?
Vad gott det där lät=D
Kram

Roggan sa...

Tydligen inte bara här hos mig det sker underliga saker då. Peppe så söt som vanligt på bild. Nu blev jag hungrig när jag såg vad gott ni skulle äta. Kram

Veiken sa...

Aktivitetsgrejen kanske är klonad? Annars har jag ingen förklaring!
Gott med mat i ugnen! := Tack och lov är jag mätt nu :) Kram

Annette sa...

Det var mystiskt med denna aktivitets kon.Kanske du får ett svar utav någon en dag.God kvällsmat idag också mums.Han ser lite trött ut så brukar våra också se ut efteråt.Du får passa på att njuta av vädret,såg att blir sämre i helgen.Kram vännen

Majken sa...

Ugnsstekt falukorv är inte dumt alls :-)

Vad konstigt att Peppes leksak gett sig av.. Kanske är någon räv eller så som lånat den....

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne sa...

Det kan kanske ha varit en annan hund som har "lånat" den.. Peppe får vakta den noga.. natti och Pööss på dej!

Sami sa...

Jag hoppas att du sparade lite ugnsfalu till mig? Älskar nämligen det med rotmos :)

Nu finns min film ute från träsket med tjädertupparna :)
http://ihyttan.wordpress.com/2012/04/18/sa-har-blev-min-film/

Semester & Mat sa...

Ja man blir inte klok på när saker verkar få fötter, händer här också...

fina frun sa...

Mycket mystiskt!
Fast jag tycker nog att Peppe-pojken ser lite misstänkt ut...

Anonym sa...

Mors..Ja du,det är nog någon fyrbent gynnare som varit framme...Ugnsfalu gott,jag brukar lägga i äpple,ost..men rotsaker är mums..
Ja jag försöker bli av med snuvan,jag åker nästa fredag,så jag vill inte ha snuvan som resesällskap.Haé Kram.

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilket mysterium. Kanske en struts? ;)
Kram.

Yvonne sa...

Morning. Det kan ju ha varit någon som öppnat .Vi har också grindar men.... det har hänt mer än en gång att grindarna är öppna .... Ha en bra dag! Kram!

Browneyedgirl sa...

Vilken mat =) Ser sååå gott ut. Hoppas ni får en toppen dag! Kram

Sami sa...

sv: Va bra att du sparade lite åt mig :) det var snällt. Kul att du tyckte om filmen.