Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 27 april 2012

ÅSKAN ÄR PÅ BESÖK

Ett vårtecken eller rent av sommartecken att åskan knallar på. Regnet står som spön i backen, synd,det hade ju torkat upp så bra under dan efter gårdagens regn.
Men vi hade i alla fall skapligt väder nu under dan med en hel del sol,och varmt, 16 grader. Så vi har varit ute en stor del av dan.Först skogen på förmiddagen, sen tillbringade vi eftermiddagen ute i Karlslund.

Ett sånt mysigt gammalt 1800-tals torp


Med utsikt över fallen i Svartån...


Jag fotade havet av Vitsippor på andra sidan men det syns dåligt. Den gamla fina stubben kom i blickfånget i stället.
Vi gick nere vid hästhagarna, den här stora fina hästen hälsade Peppe på förra gången.
Peppe undrade nyfiket vad som var så gott med gräset,så han smakade lite också  och sen blev det nos snooz förstås...
Dags för fredagsmyset snart. Lite mat och annat gott,sen Let´s Dance så är kvällen räddad...
Haa de....♥
                     
 

17 kommentarer :

Siita sa...

Han, Peppe ser lite reserverad ut. Fina bilder. Kram

Lisbeth sa...

Gud så fin bild av Peppe och hästen. Det där kan man kalla vänskap. Darrar lite smått när jag hör att åskan gått hos er. Den vill jag inte ha hit. I och för sig ingen större risk är långt ifrån någon riktig värme här.
Ha en fin kväll
Kram

Roggan sa...

Så härliga bilder du tagit där. Det blir kanske Peppes nya kompis. Kram

Majken sa...

Vad gulligt när Peppe hälsar på hästen... :-)

vilka fina kort du bjuder på... åska... det kan ju kvitta...

Ha en fin kväll!
Kram

Carina Sjölund sa...

Mysigt med åska :)
Att få sitta på altanen på kvällarna när det åskar och regnar, är härligt.

Mysig bild när Peppe säger hej till protta hästen :)
Kramen vännen♥

Gunilla Dahl sa...

Underbara bilder som vanligt! Härligt foto på Peppe och hästen.
Hoppas allt är bra med dig. Vill passa på att önska dig en härlig helg.
Största kramen /Gunilla

Yvonne sa...

Så go han är din Peppe när han hälsar på hästen..Nu ska jag bara se resultatet av Let`s dance sen tippar jag i säng.. Nattikram och Pööss!

Fenixmonas sa...

Så fina bilder! Ser så fint ut när de hälsar på varann! Du ska se att åskan vänder vädret...här var det bara regn, massor av regn! Kramiz

Malin sa...

Vet du, vi hade inte en droppe regn igår, soligt och på eftermiddagen blåst vilket jag välkomnade för då torkar det upp snabbare. Och än så länge så ser denna lördag oxå lovande ut!
Modig han är Peppe och vilka underbara bilder!
Kram

Anonym sa...

Mors,,mitt väder just nu är fint,soligt,varmt,sitter på balkongen och tar en kopp Gevalia.Haé Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag tycker som du att Camilla Henemark skulle åka ut från Let`s dance.Ha en bra dag! morgonkram!

Marre&Rasmus sa...

Härliga vårbilder och håller med, gulligt Torp. Peppe ser ut att gilla totton, hi.
Här njöt man också då det blev årets varmaste dag med hela 17 grader, skönnnttt.

Trevlig helg önskas er alla. Kramiz

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, det där torpet och den där hästen vill jag ha!
Kram.

fina frun sa...

vilka härliga vårbilder! Torpet ser underbart ut :)

Disa E sa...

Härliga foton och man blir lite nostalgisk av vitsippor och namn som Svartån .
Och finaste Peppen med hopplahästen. :o) <3
Ha en underbar lördag.
kram

Vicke sa...

härliga bilder, ha en fin helg nu

Sanna sa...

Finfina "bamsebilder" och härlig hälsning (sista biulden).
Somnade till Let´s dance och missade skutet. Attans...haha

Ha en härlig helg nu Mita och hoppas vädret är med oss!
/Kram