Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 2 april 2012

LUNCH RESTAURANG

När jag kom hem förut efter sjukgympan och besöket på vårdcentralen så började jag fixa till en latte,var så himla kaffesugen. Då droppade både sonen Peter med sambo in och frågade om det fanns nånting att äta.Jo det fanns det såklart. Det brukar alltid finnas rester och lite diverse att plocka ihop. Straxt efter så kom gubben och skulle ha lunch.Men det räckte till alla och trevligt med lunchbesök..*L*..
Nu ska jag ut och fara igen och den här gången får Peppe följa med,
Ses..♥

10 kommentarer :

Sanna sa...

Det är ju alltid skoj med spontana besök och ibland också mycket roligare eftersom de får ta det som det är. Har man det skralt i kylskåpet så har man till skillnad ot när mna bjuder och det ska bara lyckas till 100% allting och man stressar ihjäl sig...hehe

Ha en härlig dag nu.
Kramisar

Sanna sa...

Hoppas min kommentar kommer fram...

Siita sa...

Hejsan. Ja nu har solen försvunnit för alla moln här. +5 grader o blåser. Blir väl mer snö. Jag har börjat med påskmaten, lagt in sillen idag. Har beställt citronmarinerad regnbåge som jag får i morgon. Sen har jag köpt skinka. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Vad trevligt med spontant lunchbesök :) Låter härligt.
Kram.

Roggan sa...

Kul med en liten överraskning. Så söt Peppe är på alla dina bilder. Kram

Rigmor sa...

Alltid trevligt med sällskap till maten, man tager vad man haver som Kajsa Warg sa...
Snålt väder idag med, tog en promenad efter jobbet och det var allt tur att jag tog vinterjackan...frös ju ändå!!Så nu blir det till att tända brasa igen, känns ju lite så där när det förra veckan var över femton grader varmt...
Ha en fortsatt bra kväll vännen!!
Kram kram!!

Yvonne sa...

Bra att du har laddat i kylen...Filmen var läskig Man höll ju på att bita fingrarna av sig Natti!

Annette sa...

Vad bedjande Peppe ser ut,nått till mig också kanske verkar han tycka.Trevligt med spontana besök alltid roligt när nån kommer sådär.Här har det blåst som attan +4 bara,så det har varit lite kallt.kram vännen

Susanne P sa...

Min farmor var en fena att se till att det alltid fanns mat för alla. Och den genen är i rakt nedstigande led nedärvd till mej. Man får bara vara lite påhittig så finns det mycket att äta. ;)
Kram

Lisbeth sa...

Dropp in besök från nära kära sätter guldkant på tillvaron och visst är det så vid matbordet att finns det hjärterum så finns det stjärterum
Ha det fint