Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 11 april 2012

SÄKRA VÅRTECKEN

Jag läste i tidningen att polisen har sina egna säkra vårtecken. När tex, tiggarna blir fler, samtidigt som alltmer fylla flyttar ut på gator och torg, då är det vår i polisens värld.
Andra säkra vårtecken för polisen är människor som stoppar bilar längs vägarna och försöker sälja påstått guld. Samt även alla skumma asfalts och platt läggare. Dom brukar ju dyka upp här i villa områdena under våren och försommaren. Man kan se dom smyga sakta omkring i bilar och titta undersökande på alla garage uppfarter. Dom kan vara rätt påstridiga också. Obehagligt tycker jag.
På eftermiddagen kunde vi ta våran prommis utan sällskap av regnet, och det är ju ganska skönt ute trots allt med nästan 10 plusgrader.
Mindre skönt för Peppe var det att jag råkade klippa i pulpan förut. Men han drog till med tassen precis som jag började klippa,och inget blodstoppande hade jag hemma som vanligt. Det blöder ju så förbaskat mycket. Jag smetade på potatismjöl, efter ett tag så slutade det..Men jag fick tvätta veranda golvet som blev alldeles nerblodat.
Nu är det dags för lite mat känner jag i magen, ugnsstekt falukorv blir det i kväll,gott...
Ses...♥


En rejäl klotång behövs till hans starka klor,


Med tass i hand går vi tillsammans♥

                               

17 kommentarer :

Siita sa...

Tråkigt att klippa fel. Kram

Majken sa...

Stackars Peppe...
Men det händer även oss att vi klipper fel... Här går det till så att maken klipper & jag matar Zingo med godis, en för varje klo.. Han gillar det INTE.. har känsliga tassar & har haft det sen han var liten...

Jag & Zingo är precis inkomna från em walken & den blev i skönt solsken :-)

Ha en fin kväll!
Kram

ansepanse sa...

rejäla tassar har han också din fine Peppe, precis en likadan klotång har jag till mina vovvslar, den tillhör de bästa har jag hört
skönt att ni slapp regnet
Sv: jag kan heller inte se sådana program men såg som du en gång, i ett land där det äts hundar, hur de tog hundar och när de skulle transporteras på lastbilsflak så knäcktes deras framben bakåt så att de gick av, det är så hemskt så det finns inte
bamsekramar vännen

Camilla sa...

Ajajajajaj...hoppas att Peppe inte är sur på dig nu ;)
Kram!

Marre sa...

Här har man också råkat klippa så blodet sprutat, men som tur blev han inte rädd, dom kan ju bli det, hu. Svarta klor är svårast att få riktigt korta då man ju inte ser pulpan och Peppe har ju bara svarta klor, eller?

Vårtecken är här många, men skumma asfalt och plattläggare finns här inte, pust.
Däremot börjar fyllgubbarna ploppa upp lite här och där på parkbänkarna och jösses så dom skräpar ner, usch, usch.

Ha det gött. Kramiz

Veiken sa...

Om det kommer folk som inte kan svenska och är påstridiga typ sk. asfaltsläggare, kan jag helt plötsligt inte ett enda ord engelska.
Synd att du klippte lite för långt ner, men jag tror inte att Peppe misstycker allt för mycket. Kram

Lisbeth sa...

Härligt att se att du och Peppe matchar varandra med blå färg. Kan förstå polisen men vill ändå ha vår snabbt. Där vi bor är vi ju förskonade från de sk. vägpiraterna än så länge. Det som jag kan rreta mig på är att fylleriet kostar sådana pengar. Viktigare brott har väl polisen att ägna sig åt. Hörde att endast 40% av inbrotten blir lösta delvis pga av resursbrist
Nu hoppas vi på uppehåll imorgon dä ska jag också ta en promenad.
kram

Maria sa...

Hoppas det har slutat att droppa ur din näsa förkylning är inget roligt.
Ja fanken va de e lätt att klippa fel, Kajsa har också tjocka klor så de gäller att klippa snabbt o hårt.
Kraft i hand.
Ha de gott/kramen

Roggan sa...

Det gjorde nog lite ajaj för Peppe. Men han är ju stark så han glömmer det fort tror jag. När vi bodde i hus så hade vi ett sådant påstridigt gäng som ville lägga asfalt. Kram

Yvonne ♥ sa...

Stackars Peppe!! Vi har haft varning i radion för dom som stoppar på vägarna.. Nu säger jag natti och sov så gott!!Pöössen!

Annette sa...

Ajaj,Peppe för dessa klor,men du är nog duktig.Håller med att dom har starka klor,men det är gubben som klipper här.Peppar ta i träd så har det gott bra.Hoppas man slipper dessa säljare här.Ha en bra torsdag.Kramens på dig

fina frun sa...

ugnsstekt falukorv som är så gott!
DEt är svårt att klippa klor!

Vicke sa...

dom vårtecknen kan vi slippa, ha en fin dag nu

Yvonne sa...

Godmorgon! du får ha det så bra idag med din rinnande näsa! Morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, det är ju också vårtecken att sträva efter :P
Kram.

Malin sa...

Ja, det finns så klart många fler vårtecken än dom vi "vanliga" ser... Hoppas du mår bättre idag vännen!
Kram

Carina Sjölund sa...

Stackars lilla pojken!
Hoppas han inte har ont i sin tass idag.
Här är det alltid gubben som får klippa klorna på Izor, jag är urdålig.
Han får liksom vara kloklippare och fästing borttagare :)
Kramen rara vän♥