Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 6 april 2012

NEJ SE DET SNÖAR...

Men det var inte roligt hurra! Knappast inte, och jag som trodde när jag vaknade och såg att det bara dugg regnade lite, att vi skulle klara oss här.Men när vi satt och åt frukost så började det snöa.
Vi tänkte att det ger sig väl så vi tog bilen och åkte till Rynningeviken. När vi gick där så började det snöa ännu mer ,och tack vare blåsten låg snön på tvären i luften. Peppe hade som tur var sitt regntäcke på sig,men han blev alldeles vitprickig i ansiktet av stora snöflingor..*L*...
Nu ligger han på min säng under en skön fleecefilt och myser.
Det får bli en mysig innedag istället, tänkte baka lite chokladkola kakor sen.Det vet jag att alla gillar väldigt mycket.Annars är det bara lite förberedelser till morgon dagen och rätt lugnt,


Mina påskfjädrar i Magnolia busken hänger som jag vet inte vad...nåja, kommer solen fram så går det fort bort,
Haa de...♥
               
                   
                 
                   

23 kommentarer :

Vicke sa...

ingen snö men regn har jag fått

Marre&Rasmus sa...

Vi tassar in och önskar er en

Glad Påsk :)

Här snöar det just nu, men försvinner nog rätt så snabbt då det ju är plus grader på dagarna, tur det, hi. Och här haltas också och nu vet jag varför, det är för det förbaskade gruset och här har man trott att det är pga gamla skadan, hm.

Tjingeling

Siita sa...

Fick lite snö i morse, men nu har det mesta smält bort. Gubben har rensat bland gamla papper idag. Han hittade papper från 60-talet. Kram

Disa E sa...

Jo, nog har vi verkligen APRIL väder..det är som ett stort skämt alltihopet!!! Men det blir väl bättre :o)
Ha en fin dag med kakbak och allt mys!
Kram
*Mors bak luktar alltid godast *

Majken sa...

Samma väder här hos oss oss..
Har just varit på en Zingowalk & han blev full i snöbollar på benen... Hmm Mina fjädrar hänger oxå dränkta av snön...

Ha en riktigt fin långfreda & hoppas chokladkakorna blir goda :-)
Kram

Carina Sjölund sa...

Här har vi sol idag :) och snön som vi fick i går har smält bort!

Nu är det bara att ladda för nattpassen, inte roligt tycker jag :(

Men jag får köpa lite tröst godis :)
Kramen vännen♥

Anonym sa...

Hej du,,här var det vitt på marken i morse,men inget mer har kommit,för en liten stund sen bröt solen igenom,har +13 grader nu..Undrar om den kärringen käkade Purex till frukost...Ha en fortatt Glad Påsk.Kramen.

Villa Frejas bokblogg sa...

Här har det varit solsken, duggregn om vart annat tills det började snöa lite. Inte alls så mycket som hos er men ändå tillräckligt för att vi skulle avbryta kaninhagebygget för att gå in i värmen.
Kram.

Paulahelenas sa...

Jodå, här har det också snöat, men nu skiner solen...
Ingen huvudvärk idag, men lite illamående o yr, har mest vilat..

Kram på dej

Nett sa...

Usch då.. här blev det regn av snöfallet imorse, jag var ute en liten sväng innan men det är det enda idag och nu lär det inte bli många knop resten av dagen. Kram

Roggan sa...

Det vita såg inte roligt ut alls. Kram

Ingela sa...

Det är det bästa med snön som kommer nu - Den försvinner fort och hur den än kämpar så kommer sommaren snart =)
Önskar dig en trevlig påskhelg!
kram

Gunilla Dahl sa...

Här har det också snöat för fullt idag, men det finns inte ett spår kvar av det! Hoppas det förblir så. Önskar dig en skön fortsättning på påsken. /Kram

Susanne P sa...

Snön föll här i går kväll och i natt men idag var det strålande sol och väldigt kallt. Trots det så trotsade vi kylan och grillade i kväll. Du må tro att det var gott!
Kram

Yvonne sa...

Jag skickade upp ett helt knippe solstrålar innan idag!! Nu kastar jag mej i bingen.. Natti på dej och pöössen !

Lisbeth sa...

Ur led är tiden. det uttrycket stämmer väl på vädret nu för tiden
Ha en solig och bättre väderdag i morgon

Yvonne sa...

Bra att du har huvudet med dej i sängen.. Natti!

fina frun sa...

Det blir snabbt grönt igen :)

Ove "Gasfoot". sa...

God Påskaftons Morgon Mita Med Familj!
Ja se det snöar på er? Bra med lite fördelning av de vita flingorna! Blink.
Själv känner jag mig som en ”Sjöman” för jag är på sjöarna och pimpelfiskar hela Påskhelgen.
Har strålande sol på blå himmel och minus 12 grader samt vindstilla.
Önskar dig och familjen en fin helg med gottis, kaffe-latte och mycket helg-mys.
Hälsningar från Polcirkeln.

Fenixmonas sa...

Regn, snö och idag livsfarligt på våra vägar! Jag hoppas det blir bättre innan ungarna ska köra hit idag...Kramiz

Malin sa...

Idag när jag kom ner så var marken täckt av ca 1 dm snö!!! Nu får det räcka, basta!
Kram

Camilla sa...

Jäkla snö!
Jaja...det är väl så i april. Snö,regn och sol..det berömda aprilvädret :(
Kram och Glad Påsk!

Vicke sa...

hoppas att du slipper snö idag