Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 21 april 2012

JAG SPRIDER MINA GRACER

Eller vad man ska säga, gubben fick mina baciller tror jag från förkylningen. Nu är det hans tur att snörvla och snyta.Ni vet ju hur dåliga karlar blir,han suckar och pustar och det är sååå synd om honom. Men det har man ju hört, att en mans förkylning är en nära döden upplevelse..*L*... men det är ju lite synd om honom eftersom han sett fram mot fotbollen i eftermiddag. Fast känner jag honom rätt så kan han inte hålla sig därifrån....
Nu ljusnar det på,nästan så solen vill bryta igenom det grå molntäcket. Det var inte så värst varmt tidigare på förmiddagen. Men en tur till Rynningeviken blev det. Peppe älskar att  knata runt där bland alla goa dofter.Vi var rätt ensamma, dom man mötte var såklart hundfolk. Vi är ett ihärdigt släkte med våra hundar.
Väl hemma sen så blev det såklart en stor varm latte med en stoor bit av kakan,mums....
Ses...♥


                                     

5 kommentarer :

Siita sa...

Vad längtansfullt han tittar på biten på bordet. Nu kommer solen här. Kram

Carina Sjölund sa...

Hahaha, detta känner jag igen med sjuka gubbar :)
Dom tror nästan deras sista stund är kommen... *L*

Snälla matte, kan jag inte få ta godiset nu :)
Ha en fin dag rara vännen!
Kramen♥

Lisbeth sa...

Skrattar lite smått eftersom jag också har en halvdöd man hemma. Har har gått och blivit förkyld. Tur att vi kvinnor är tåligare annars skulle världen stå still var och varannan dag
Ha det så gott
Kram

Anonym sa...

Ja du Mitha,,har ingen aning vad jag var i mitt tidigare liv,,så Kanske..
Det har ljusnat en del här oxå,,men mycket moln än..men det faller inget från skyn i alla fall..Haé Kram.

Aurora sa...

Jippi. Tor är på besök. Årets första åskväder. Kram