Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 5 april 2012

MUSIK I TELEFONKÖN

Jag har suttit i telefon och väntat på att komma fram till djurkliniken. Hela tiden så spelas det musik. Jag gillar musik,men inte samma om och om igen,herregud vad enerverande det blir till sist, så rösten som kommer och säger att "din plats är nu,osv." Usch nu har jag gnällt färdigt. Peppe ska i alla fall få komma in för sina öron,nånting som irriterar så han skakar på huvudet ofta. Nästa torsdag blev det.Men då blir han nedsövd och prover tas förmodligen och sen spolning.
Nu ska vi ta en tur till skogen, men till ett annat ställe och hoppas han inte hittar nåt nytt elände att rulla sig i..*L*...
Ses...♥

Happy easter

11 kommentarer :

Rigmor sa...

Han parfymerar sej väl...*fniss*...kommer ihåg hur det var!! Gödselstackar var rena godishyllan!!
Tur att du inte var bortglömd...tror inte det är många hitintills som skatteverket glömt att de existerar, åtminstone inte om de ska få restskatt.
Här är det ledig dag, sovit riktigt länge, och sen BÖR jag lufta dammsugaren, men jag KANSKE hellre tar en tur med kameran...man vet aldrig!!
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Malin sa...

Jag brukar oxå klaga på det, bättre med tystnad då! Så man slipper bli knäpp!
Hoppas hans öron blir bra, här har vi just nu två med öronproblem men dom börjar äntligen bli bra, peppar, peppar.
Kram

Carina Sjölund sa...

Det är så irriterande att sitta och vänta, minuterna känns som timmar!

Hoppas gullepojken får hjälp med sina irriterande öron.
Tänk om dom kunde prata ändå :)
Ha en fin Skärtorsdag vännen♥

syren sa...

Visst är det irriterande att sitta i telefonkö.Inget trevligt att har besvär med öronen så hoppas att han det inte är allt för besvärande för honom. Ha en fin fortsättning på dagen.kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej, inga fler bajshögar i skogen!
Finns inget mer enerverande än telefonköer. Tänk då att behöva stå ut med samma musiksnutt om och om igen.
Kram.

Ama de casa sa...

Telefonköer är aldrig kul...

Glad Påsk!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Den typen av musik brukar alltid vara så sjukt jobbig!! :S

Sanna sa...

Jättebra att han sövs så man kan kika ordentligt vad nu skälet än kan vara. Många ggr skrivs bara ab ut och man hittar ingen mer orsak mer än att örat är rött och hunden är påtagligt berörd.
Håller tummarna att det ändå ska vara något enkelt.

Trevlig skärtorsdag på dig och hoppas du inte har lika kallt som jag idag...brrrrr! :)

Kramisar!

Anonym sa...

Ja fy för telefonmusik,,den borde man kunna välja bort,med dagens teknik...Har ej bestämt än kanske det blir en sväng till Vreta på Söndag..GLAD PÅSK.KRAM.

Yvonne sa...

Stackars Peppe.Har du provat med att smörja med olivolja.Då dödar man kvalster ,om det är det han har..Idag har jag inte gjort så mycket.. Kram!

Siita sa...

Jag hatar dessa köer i telefonen. Men en gång var det värst. Dom började med att säga du har plats 3 i kön, sen kom det du har plats 5 i kön. Då la jag på. Mulet tråkväder här. Kram