Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 10 april 2012

NU ÄR DET SLUT

Nu är glada påsken slut,slut,slut och påskris med fjädrar och ägg och hela baletten dansas ut. Skönt med vanliga dagar igen och äta "vanlig" mat är nog det bästa för figuren också..
Trist väder är det,och mer regn väntas under dagen. Just nu är man bara glad att det inte kommer som snö,
Funderar på en skogstur, Peppe vill nog rejsa lite med sin kompis, ja om det inte regnar för mycket. Då är det bara hem som gäller enligt honom..*L*...
Vi ses...♥

Tuesday

17 kommentarer :

Paulahelenas sa...

Här snöar det....blää..

Ha en bra dag i alla fall!

Kram

MICKAN sa...

Här regnar det för fullt och jag ska ju lugnt säga att jag vill inte gå ut men efter denna kommentar tar jag på mig och går ut för det vill hundarna :D

Påsk, näe det firar jag inte. Men jag har ju en tupp som gal klockan sju varje morgon så det måste ju räknas in i påskfirandet då:D

Fnulan sa...

Hej Mita!

Inte förrän fick jag se att du skrivet hos mig! Men bättre sent än aldrig eller hur!
Nu ska jag snoka hos dig!
Kram

Rigmor sa...

Ja...om jag inte behövde ta mej till jobbet så skulle jag också stanna inne idag...fy tusan vilket trist väder!! Det behövs många latte för att pigga upp idag...!!
Ha en bra dag vännen, och nu satsar vi på vår och sol igen!!
Kram kram

Marre sa...

Håller med då denna påskhelgen verkligen känts milslång, hehe. Har säkert gått upp en heldel men man får trösta sig med att man ändå haft det rätt så gött, hi.

Regn på G här också, men så är det ju April, huttrar.

Ha så mysigt med Peppe nu. Kramiz

Malin sa...

Här kom vi hem ifrån skogen med blöta men lyckliga hundar, dom brydde sig inte. Däremot hade dom 1000 pinnar och annats skräp med sig i pälsen, hopplöst när det regnar, så jag fick stå där och pilla en stund ;-)
Kram

KNORKAN sa...

Håller med dig, hellre regn än snö. Men det känns nästan som det är höst idag. Kram

Carina Sjölund sa...

Här är det regn och snö omvart.
Men nog föredrar jag regn i stället för den vita varan som kommer ner :)

Här blir det en riktig slöar dag, brukar alltid bli så när man gå av sina nattpass. Sover liksom inte så många timmar.
Kramen rara vän♥

Lisbeth sa...

Jag är lättad över att det är slut med påskmaten nu. I dag blir det hederlig fläskkotlett med potatisen. Jag har lite svårt för att plocka bort riset så det får stå veckan ut men tupparna ryker redan i kväll
Ha en fin dag

Anonym sa...

Här är det helgrått,och det småduggar lite,värst är nog den kalla vinden,,Ta ut Peppe du så han får Rejsa av sig lite..Haé Kram.

Nett sa...

Grattis till vinsten här nedanför att det gick jämnt upp. Det är ju bättre än ingenting i alla fall. :) J anu är påsken över och vardagen tillbaka. Har redan jobbat en natt och nu har jag utbildning i 2 dagar innan nattjobb igen. Kram

Sanna sa...

Samma tråkiga väder här och man blir ju lite melankolisk.

Så vi får väl hitta på något skoj idag och tänkte överraska min mamma senare till kvällen. Då fördriver man några annars tråkiga timmar.

Ha det bäst och visst är det skönt att ha påskstädat ut dammet! :)
Kramisar☻

Yvonne sa...

Jag ska försöka komma ihåg att ta närbild av tapeten.. Kram!

Maria sa...

Grattis till vinsten då förlorade du ju inte men klart att lite mer hade kanske varit roligt.
Ha en fin kväll/kramen

Siita sa...

Hejsan. Tänker på dej så fort jag närmar mej Örebro. Idag var vi på Biltema o båda Mekonomen. Kram

Veiken sa...

Vi hade 17 grader och strålande sol igår....inte i Sverige och kommer he till ösregn och kyla. Brrr..... Kram

Jessica sa...

Hej och glad fort. haha = ) även om det är slut. Hoppas du får en bra dag. (kväll) =) kram