Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 26 april 2012

EN LUGN NATT

Ja i natt har det sovits och snarkats här, av gubben och Peppe då såklart,hehe....gubben förresten han snorar och låter fortfarande,suckar och pustar. Det är sååå jobbigt med en förkylning, ja alla upplever vi den olika,hmm....
Vädret då, det är gråmulet idag fast ganska skönt ute ändå med nästan tio plusgrader. Det blir nog en tur bort till Rynningeviken innan det är dags för städning.
Ses...♥

                               

12 kommentarer :

Malin sa...

Men hallå, det vet du väl, det är MYCKET värre för våra män att vara förkylda ;-).
Vi hoppas på uppehåll idag, DET vore väl trevligt??
Kram

Majken sa...

åhhhh har du oxå en förkyld man.. stackare jag vet hur det är ;-)

Ha en fin promenad :-)
Kram

Anonym sa...

Aj då,inte får du väl gflömma bort så viktiga saker..Tror att Magdalena var lite svårhittad..
Men,är du lite vimsig i kolan så Ok,,det kommer fler som ska ramas in.
Haé Kram

Anonym sa...

Ja det såg jag men det fixade sig för jag var inte vimsig..Haé Kram.

Sanna sa...

Det är ju så jobbigt med rinnande näsa och när mna blir täppt på nätterna. Tycker ändå att en del apoteksmediciner fungerar bra.
Snart är det pollensäsong här också och då blir det min tur. Jag tog sprutor de första åren men tycker att antihistaminer är ett mindre sätt att urkalka skelettet så jag avstår dessa numera.

Ha det bäst och blir det pannkaka eller? :)

Kramisar

fina frun sa...

Hoppas ni får en skön promenad!

Ama de casa sa...

Hoppas gubben blir kvitt sin förkylning snart så du får lugn och ro :-)

Carina Sjölund sa...

Hoppas du och vovs hade en härlig promenad :)
Här har det inte blivit någon sådan för mig och Izor idag. Har liksom legat i snarklådan!
Men nu jobbar jag sista natten i natt, härligt :)
Kramen goa vännen♥

Roggan sa...

Än en gång har du fixat en kanon bild på Peppe. Han är bara så go. Kram

Sussi sa...

Härhemma är det nog mer jag som lider när jag är förkyld. Har en sambo som sällan gnäller under förkylningar :)

Idag hade vi regn och rusk. Riktigt höstväder. Som tur var började det inte regna förrän efter jag och Doris kom in från morgonprommisen. Ibland ska man ha tur med :)

Kramisar

Siita sa...

Hejsan. Här har det regnat hela dagen. Ska åka in till Örebro någon dag o klippa mej. Kan vi ses då? Du får bestämma när för det är dropp in dit jag ska. Kram

Yvonne sa...

Läggning tidigt ikväll.. Du får ta öronproppar om gubben snarkar för mycket.. Natti och Pööss!