Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 20 april 2012

KORS I TAKET MED BAK

Ja det blev det på eftermiddagen efter två prommisar i kall blåst och snöglopp så känner man sig rätt frusen. Perfekt att dra på ugnen och baka en mjuk kaka. Sen doftar det så gott också....



Peppe burrade tacksamt ner sig i filten när han äntligen fick hoppa upp på sängen...*L*...


Mattes mysgubbe nummer ett. Nu ska jag snart börja med kvällens mat. Det blir Tacotubs med tillbehör, gott!
Vad blir det sen? Jo Let´s dance, då svävar vi ut på dansgolvet....
Haa de....♥

                       

19 kommentarer :

Lisbeth sa...

Tur att jag slipper tänka på bakning. Jag har aldrig blivit vän med degen. Sambon står för bakningen och jag smaskar i mig
Ser ut som om Peppe har det riktigt mysigt
Ha en fin kväll
kram

Roggan sa...

Den kakan såg god ut. Här blir det bakpotatis med vitlössmör som gäller. Samt fotboll förstås. Kram

Mia systeryster sa...

Let´s dance ska jag också se, ifall att jag orkar hålla ögonen öppna!
Här har det regnat hela dagen:(
Kram

Siita sa...

Här har vi nyss landat från Nora o Thea. Tror det duggar lite bara nu. Men kommer det mera så blir det snö. +0.5 grader här. Willys hemma, hade dyra priser. Kram

Veiken sa...

Jag känner doften av nybakat ända hit! Jag tar gärna en bit till fikat! Kram

Majken sa...

Visst är det härligt med NYBAKAT :-)

Här väntar oxå Let´s dance nu :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne sa...

Då luktar det gott om fruns bak hos er... Du får vara nyfiken tills imorgon.Hoppas att du kan söva ändå... Natti och stor pööss!

Yvonne sa...

Ja där kan du ligga och fundera... Kram!

Annette sa...

Den kakan såg väldigt god ut.Synd att det är 8 mil till dig.Har kollat Let´s dance dags att sova nu, men jag håller på Hysens grabb.Men det kan ju ändras längre fram.Kram vännen

Fenixmonas sa...

Vilken kaka, den såg himla god ut!
Jag försöker allt lite mer egenvård innan jag går till någon doktor. Kramiz

Vicke sa...

Den såg god ut, ha en fin dag nu

Malin sa...

Ja fy sjutton för vädret igår, ville bara gråta! Då är det mysigt med hembakat till fikat, det hade vi oxå men i form av daimmuffins...
Kram

Siita sa...

God morgon. Det är inte jag som stickat vantarna till Thea, utan min kompis. Hon har fixat dom från fårens ull, kardat, spunnit o stickat dom. Hon är så duktig med ull. Här har vi fått snö inatt, o det kommer ner mera än. Kram

Semester & Mat sa...

Ja denna kaka såg riktigt god ut. Halva nöjet med bakning är ju att känna den goda doft som sprider sig i köket.

Ha en fin lördag!

syren sa...

Vad god kakan ser ut.Trevlig lördag! kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Doften av kakor är ju oslagbar!
Kram.

ansepanse sa...

åh vad gott mattes mysgubbe sover där :) här blev det också Let´s dance, hoppas du har bättre väder idag
kramar

Nett sa...

Men så gott det ser ut.. jag har blivit en riktig kakoman. Får ta och göra något åt det, funderar på om jag håller på att utveckla ett sockerberoende ;) Kram

Gilla sa...

Så gott det ser ut med din kaka. Jag blir verkligen sugen. Det enda jag brukar baka är muffins och det blir kanske snart dags igen.

Så roligt att du hittade in hos mej och hälsade på. Jag har sett dina kommentarer också hos mina "vänner". Men det har inte blivit av att kika in. Sen var det ju kul att du har haft två Berner Sennen vovvar. De är ju för härliga.

Vi passar ju Baloo åt gubbens barnbarn, så han är ju inte vår. Baloo är ju den andra Berner hon har. Den förra hette Noack, men hon blev tvungen att låta honom komma till vovvarnas himmel. Han fick cancer på ena lungan, så han fick vandra vidare. Jag beskrev avskedet här i min blogg. http://trebgilla.blogspot.se/2011/06/noack-for-sista-gangen.html.

Bra vad du berättade om könsmognaden hos vovvarna. Matte har sagt att om vi möter en löptik, så får han inte hälsa på den. Men då kanske han blir bättre igen när han har mognat färdigt.

Ajabaja! Det är bara på ett enda litet ställe han får lov att dra med kopplet. När vi går därifrån, så tar jag kopplet och om han då vill ha det, så säger jag NEJ. Det nöjer han sej med.

Kram/Gilla