Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 7 april 2012

MAGEN HAR VÄXT

Ja nu när alla har gått hem så kan man släppa ut magen i full frihet, jisses att man ska äta så mycket.Men det är ju så gott och i morgon kan vi leva på rester eftersom jag alltid lagar mat  till ett helt regemente, så trots att vi var många blir det över..*L*...
Men som sagt nu sitter man här i soffan och pyser i töjbara mjukisbyxor,hehe....Peppe och gubben snarkar i kapp redan, endast mor i huset är vaken,och man kan ju undra hur länge?
Ha det fint alla
Ses....♥

Två trötta påsk töser som var rätt trötta efter en ansträngande dag, och nu ville dom tvätta bort påsksminket,


Martin på väg hem ganska trött han också även om han inte varit i farten som påskgubbe, är man ett år så nöjer man sig med att titta på....
 
                                                 
                                             

16 kommentarer :

Annette sa...

Det är konstigt det där med mat,man äter alltid för mycket.Vilka sötisar till barnbarn du har.Den hönan som du har godis i tycker jag om.Här är gubben vaken ännu, men annars har jag två RR som snarkar ikapp bakom mig i soffan.Kollade på kvällen är din med Martin Stenmark,det var bra tyckte jag.Kul med överraskningar som han gör.Ha en skön påskhelg.Kram vännen

Yvonne sa...

Vad då stor mage??? Du är ju mager som en sticka! Nu ska jag lägga mej i en renbäddag säng.. Natti på dej och Pööss!

Semester & Mat sa...

Känner igen den där mättnadskänslan, att man aldrig lär sig...

Disa E sa...

Ja här har det också ätits en hel del. Och ungarna har kommit och gått. Solen har strålat och visat sig från sin bästa sida omän graderna varit lite kalla...
Önskar en fortsatt skön helg.
Kram

Siita sa...

God morgon. När jag läste överskriften så tänkte jag, aha hon ska bli farmor igen. Men så var det inte. Ha en fin påskdag nu, här ska stekas rårakor idag. Kram

Aurora sa...

morn, Jag tänkte som Mita . Nytt barnbarn på gång. Krm

Anonym sa...

Mors,,Ja inte är det så skönt när magen står i fyra hörn..Men du får skylla dig själv,för du har ju tuggat till det så,alldeles själv..
Söta små påskkärringar,,Martin han bryr sig inte ett skvatt,,är alla 3 barnen brunögda??.Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Jag var glad igår för mina mjukisbyxor! Hade inte gått med något annat! Kramiz

Rasmus&Matte sa...

Rasmus och matte tackar för grattiset och kalaset blev hur skojigt som helst när dotera med minsta barnbarnet kom över :) Busen bara älskar lilla Lukas, hi.

Här har man också proppat i sig en heldel, men så är det ju Påsk bara en gång om året, hehe. Äh, ingen fara vännen, du som är så slank och fin!!"

Kramizar till er och super söta små påskkärringar :o)

Vicke sa...

du har haft det bra ser jag, ha en fin dag nu

Majken sa...

Vilken mysig påskafton du haft :-)
& vilka söta påskbarn :-)

Tänk att man gärna äter ngn bit extra... pust vad mätt man blir...

Hoppas du får en mysig påskdag :-)
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilka fina kort på fina barnbarn.
Ja, magen behöver få lite fritt spelrum ibland ;)
Kram.

Rigmor sa...

Det är samma här...att jag oftast lagar mat så det räcker till halva Östernärke om så skulle behövas...sen äter vi dessa rester till leda!! Men bättre det, att det räcker menar jag...sen när alla har gått hem så får man släppa ut den stackars magen...
Fina påskgummor, och en söt liten gubbe också...han ser alltid så förvånad ut med sina stora bruna ögon...kommer att sätta många hjärtan i brand med åren...töserna också förstås!!
Är hemma på en långrast, har s.k. delad tur. Hade tänkt mej en lååång och trevlig promenad efter lunch, och vad händer...? Jo, jag törnade in ordentligt och nu är det liksom redan för sent att promenera, så det kommer att bli en lång kväll på jobbet känns det som.
Ha en fortsatt skön påskdag vännen!!
Kram kram

Mia systeryster sa...

Jag tvingas gå i mysbyxor o pösa idag oxå. Herregud vad man har ätit på sistone;)
Kram

Sanna sa...

Tänk att det är nästan som att läsa min blogg idag...asgarv!

Fast idag är en ny dag och man måste hämta nya krafter och äta på nytt.

Så söt din lilla påsktös.

Kramisar!

Nett sa...

Så söta de är :) Barn just under påsk är ju en glädje att få se. Mat ja... I dagarna ända, fast idag blir det lugnt jag skall jobba inatt så magen skall inte proppas full innan nattjobbet ;) Kram