Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 9 april 2012

JAG VANN!

Ja kan ni tänka er att jag vann 100 kr på min bingolott. Visst det är alltid kul att få bingo,men 100 kr det gick ju jämt upp eftersom lotterna kostade 100 kr. Inte är det nån höjdare att titta på Bingo lotto heller tycker jag, ok om det är bra artister med,men det är så mycket annat emellan och alla dragningar och siffror tills man blir alldeles yr i bollen. Men det kanske var vinet,haha...
Dagen i dag började med halvskapligt väder,så vi tog våran tur vid Rynningeviken med Peppe. Annars har det varit en sån där bara vara dag.
På eftermiddan åkte vi till Karlslunds herrgård och fikade. Sen tog vi en långprommenad runt där med Peppe.Det är så fina strövområden att man blir alldeles lyrisk. Men det är klart att det är ju mycket finare när allting blommar.


På slutet när vi skulle gå ner till hagarna och titta på alla fina ridhästar så började det regna och Peppe gillade inte läget så vi knallade tillbaks till bilen. Så nu är det slut på finvädret för den här gången....
Ikväll blir det först Bonde söker fru,sen sista delen av 30 grader i Februari,tråkigt att den serien tar slut,den har varit riktigt bra tycker jag.
Ha en fin kväll alla...♥


                                             

13 kommentarer :

Sanna sa...

Samma skitväder här!

GRATTIS till storkovan...haha

Hörs imorgon hoppas jag!
Kram

Disa E sa...

Alla pengar är ju + i kassan..stora som små ;o)
Regn,,ska vi byta?? Ni får vår snö :o))
Inte för att det låg kvar för solen kom snart igen.
Vi hoppas att vädergubbarna har fel coh att det blir sol och värme istället.

ha en go kväll och ännu godare Natt!
Kram

Rigmor sa...

Ja...och nu är bonde söker fru slut också...och jag skrattade gott åt han kamelbonden, såg du att kamelen också log på slutbilden?? Hoppas vi får följa honom, bonden alltså...
Blev inte så mycket utomhus idag, kroppen var trött efter helgens jobb, blir yr och matt ibland, så det är bara att ta det lugnt. Planterade om en del pellisar som ska få en andra chans.
Å i morgon är vardagen här igen...
Kram kram vännen!!

Lisbeth sa...

Förstår att du är lyrisk över omgivningarna. Sås riktigt vackert ut. Jag är ingen promenadälskare men när jag hittar små smultronställen där man även får se något då kan jag gå hur långt som helst.
Ha en fin morgondag

Yvonne sa...

Det har varit en dag med mycket jobb.Nu så kommer jag att somna ovaggad. Natti på dej och sov gott du med Pööss!

Annette sa...

Jag har jobbat idag så jag slapp regnet.men här började det vid tre tiden.Så Gubben hade tur med tjejerna,för dom gillar inte regn.Påsken har varit skön annars med god mat.Imorgon ska jag lämna över kortena till Maria,efter jobbet så får vi se när hon uppdaterar hemsidan åt mig.Vi har inte kommit till skott att lära mig än.Jag har ju inte allt på min dator än.Kram vännen

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Varje vinst - stor som liten - är välkommen! :)

Fenixmonas sa...

Alltid kul att vinna. Grattis! Det var flera år sen jag spelade Bingolotto...finns inte en chans att kunna göra det på en söndag. kramiz

Stattinskan sa...

Jahapp, då är "grattis" på sin plats här då :-)Jag tror jag ska spela lite Bingo också - det var hundra år sedan jag satt och "duttade". Håll tummarna :-)
God morgon

Siita sa...

God morgon. Våra Kära djur är tjyvar. Regn här idag med. Kram

Aurora sa...

Grattis.

Paulahelenas sa...

Grattis till vinsten!

Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Med lite vin tycker jag annars att de flesta filmer och teveprogram blir riktigt bra ;)
Vilka fina mysiga vyer.
Kram.