Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 7 september 2012

4 KNÄPPA KROPPSFAKTA


  • Bortsett från fingeravtryck har varje människa även ett helt unikt tungavtryck.
  • Under en hel livstid ömsar människan totalt 22 kilo hud
  • Tandemaljen är det hårdaste ämnet i kroppen
  • Människan dör snabbare av sömnbrist än av svält                            
Ja där fick ni lite bättre vetande så här på fredagskvällen . Själv sitter jag här och sippar lite vin och lyssnar på gubben som pratar för sig själv där han sitter och löser korsord. Vilket fredagsmys vi har,haha....
Snart dags för maten som för  ovanlighetsskull  blir tacos, inget grillande alltså.  Jag blev så sugen på det, för det var rätt längesen vi hade det.
Ha det gott nu alla,
Ses....♥

a hug for you

15 kommentarer :

ansepanse sa...

hur länge dröjer det tro innan man dör av sömnbrist alltså, låter konstigt tycker jag
kramar och en fin fredagskväll

Siita sa...

Gott med tacos. Fick sådan paj av dotter i tisdags. Haft mitt främmande nu o dom åkte vidare mot Grängesberg. Kram

Annette sa...

Ja där ser man bäst att sova mycket om man ska tro på allt som skrivs.Vi håller på att byta ut vårat avlopp,eftersom vi bor så nära sjön så får man inte ha vad som helst.Så trädgården är sig inte lik alls nu.Hoppas det blir snö i år så man slipper all lera.Kram vännen

Anonym sa...

Kväller,,ja han är både tuff men en liten fegis oxå,,den huden skulle jag behöva tappa nu på en gång..Haé Kram.

Yvonne sa...

Jag skulle precis som Hebbe behöva tappa så mycket som huden väger.. Nu är det dags att krypa ner i sängen.. natti vännen Kram och Pööss!

Majken sa...

Tack för den infon :-)

Tacos är alltid gott :-)
Ha en godnatt!
Kram

Fenixmonas sa...

Undrar hur det går till för vi är ju så funtade att vid extrem trötthet så somnar vi...i nästan vilket läge som helst...Undrar hur sådana fakta fås fram...Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! jag har sovit gott,men vaknat alldeles för tidigt... morgonkram!

"Gasfoot" sa...

Good Morning Mita!
Lider själv av sömnbrist så det kanske snart är dags för mig att säga hej då enligt dina noteringar. Ler.
Lite vin och en gubbe som pratar med sig själv? Fredagsmys? Ja du Mita, allt blir gammal och vant med åren. Eller?
Inget fel på tacos bara det inte blir för ofta men en grillbit är inte fy skam!
Önskar er båda en mysigare lördagskväll än fredagskväll i samhörighetens tecken.

Smack från ett kylslaget Norrbotten med + 1,4 grader på morgonen.

Camilla sa...

22 kg hud??
Men varför går man upp,hela tiden då för? ;)
Kram!

ansepanse sa...

kommer inom och önskar dig en skön lördag
kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Där ser man!

Sv: Ja, bollar brukar försvinna här i buskagen och i alla deras gropar. Den dyker nog upp igen :P

Ama de casa sa...

Phu! Vilken tur att jag tog sovmorgon idag då! Har dessutom fått frukost, så kanske överlever jag dan? ;-)

Diana sa...

Åh, jag älskar onödiga fakta! Tack så mycket!
Då är jag döende ibland, sömnbrist är lite min grej... ;)

Gilla sa...

Det var evigheter sen vi åt tacos. Det är ju gott, men vi glömmer det alltid, när det gäller att laga mat.

Det var ju bra med sånt onödigt vetande. Man tänker inte på det.

Sv: Baloo var överlycklig, när han gav mig chokladen. Han blir så mallig, när han går med nåt i munnen.

Jag har aldrig fått så många grattishälsningar förr, som igår. Kul!

Jag hämtar mina Citat från gamla almanackor. Där finns det en guldgruva.

Kram/Gilla