Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 30 september 2012

LIVET ÄR SKÖRT*

Man får sig en tankeställare när saker händer som kan ställa allt upp och ner. Ni kanske har hört och läst om den lilla fem-åriga flickan som avled i hjärnhinne inflammation. Fruktansvärt så fort det gick, och när man har barnbarn i samma ålder så hugger det verkligen till i hjärtat.
Jag pratade med sonen förut och dom har kompisar vars ena barn går på den avdelningen. Dom har ju fått antibiotika i förebyggande syfte. På avdelningen bredvid har Amanda och Ida två kusiner som går.
Oron finns där eftersom dom leker mycket tillsammans.
Nu får man tydligen vaccin mot hjärnhinne inflammation. För fem år sen så fick man välja om man ville ha det,och då fick man också betala för sprutan, ca, 500kr kostade det.
Både Amanda och Ida är vaccinerade, men ändå finns oron där som sonhustrun sa. Hon är extra vaksam på töserna nu. Och jag hörde att trycket på akuten har ökat pga detta,inte så konstigt kanske...
Ja vad ska man säga mer i dag, vädret är ju som det är, men det spelar ju egentligen ingen roll i det stora hela.
Vi tog våran runda borta vid Rynningeviken. Det är i alla fall uppehålls väder och mycket folk som promenerar och många hundar hänger med husse o matte..*
Bilen kördes i biltvätten,välbehövligt med tanke på vädret.
Haa de..♥
                      


19 kommentarer :

Aurora sa...

det verkar att ha gått fort. Gubbens brorsdotter fick det när hon var ett år och det var lång väntan innan vi kunde andas ut. Kram

Siita sa...

Hörde om det nyss när vi landade här hemma efter marknaden. Tråkigt när det händer. När jag var barn så lekte jag med en flicka som överlevde sin inflammation, hon blev aldrig riktigt frisk i sitt huvud. Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Sånt där är verkligen otäckt. Hoppas inte fler blir drabbade, illa nog med en liten 5-åring.

Kramiz

Anonym sa...

Ja det blir bra ändå ibland fast man gör fel...Min far blev inlagd för misstänkt hjärnhinneinflamation på 50 talet,,vi barn blev omedelbart borttagna från skolan,isolerades hemma några dagar,innan det blåstes faran över,det var något annat,,men jag minns att jag blev väldigt rädd..Haé Kram.

syren sa...

Ha också barnbarn i den åldern och oron finns ju alltid.Tragiskt att ett så litet barn dör! kram

Yvonne sa...

Man tänker oftast inte på det hemska förrän man har det inpå sig. stackars föräldrar..Du har också bra pli på din Peppe! Kram!

ansepanse sa...

jo, jag har hört den nyheten, det är fruktansvärt, usch, och jag förstår att ni är oroliga alla där i Örebro, vilken underbar bild
kramar

Annette sa...

ja jag har också hört om detta otäckt när sånt händer.Härlig bild du har fotat på en solig dag i Örebro.Men det ska visst komma mer regn är så less på det nu.Vi ska ha en semester vecka nu gubben och jag,men ska vara hemma bra.det är skönt också.Kram vänen

Veiken sa...

Jag fick ett lättare hjärtsnurp när jag läste om det. En fasa för alla närstående. Det griper så djupt när det gäller barn! Kramar

Diana sa...

Usch vad hemskt! Det är klar att man blir mer vaksam mot sina nära och kära när någon går bort sådär. Det blir liksom en påminnelse om hur skört livet är.

Anonym sa...

Kväller,,Aj som f-n har du gett kontorsfolket ledigt,du skulle ha låtit dom jobba över ett tag..Haé Kramen.

Yvonne sa...

Nu är jag uppe på övertid igen.. natti vännen och stor kram och Pöös!

Semester & Mat sa...

Var verkligen skrämmande att läsa den nyheten igår, när man själv har en son på fem år.
Visserligen blev han vaccinerad, men man blir ju ändå rädd när man läser om sådana händelser.

Kram

Anonym sa...

Ja det är sorgligt med den lilla flickan och med andra också som är sjuka. Hoppas inte fler blir drabbade. Ha det bra !

Browneyedgirl sa...

Visst är det hemskt, har ju själv en liten tjej på 5 år, kan inte ens tänka mig vilken mardröm tjejens föräldrar går igenom.
Oroande minst sagt!
Hoppas du får en underbar dag vännen <3 Var rädd om dig =)

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag satt också och tittade fast jag tyckte att det var en skitfilm.Ha en bra dag vännen Morgonkram!

Camilla sa...

Fy vad otäckt!
Livet kan vara så jävla orättvist ibland.
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja fy sjutton vad hemskt. Livet är bra skört. Det gäller att leva här och nu och älska och krama i mängder.
Kram.

Majken sa...

Ja, livet är skört, mycket skört.... Då måste detta ha varit en bakteriell meningit, ja det är ju dem som är värst... Vet ju hur fruktansvärt sjuk dottern blev efter op när man misstänkte meningit på henne. Ät tacksam att man satte in rätt behandling omgående :-)

Hoppas töserna klarar sig, men nu när man vet om detta blir man ju extra vaksam som förälder...

Kram❤