Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 20 september 2012

JAG HAR VUNNIT

Jag fick ett brev från Postkod lotteriet där det stod " Grattis Marita du är en vinnare" yes, tänkte jag, hur mycket har jag vunnit?
Det visade sig att vid en extra dragning hade dom lottat ut 30 000 extralotter varav jag hade vunnit två.  Under två spelmånader kommer dom att vara med i alla dragningar tillsammans med mina andra två lotter.
Efter dom två månaderna kommer extra lotterna att upphöra automatiskt. Det är bara att hoppas att dom gör det också. Det räcker så bra med dom två lotter som jag har.

På eftermiddagen så knatade vi runt Rynningeviken. Solen sken och det var riktigt skönt. Idag kom det bara en liten regnskur vid lunchtid,så det kan man inte klaga på....

Ser ni alla fåglarna? Det är Grågäss som samlar ihop sig till den avfärd till varmare land som stundar,lyckost dom....*
Nåja, på hemväg så stannade jag vid Coop konsum och gick in och köpte lite gott till fikat..
Man fick köpa tre för 20kr, en var till gubben och mig, så nu ligger det en kvar till den som vill ha..*L*..
Peppe ligger och småsnarkar så gott bakom mig, det ser riktigt skönt ut...
Haa de...♥

15 kommentarer :

Roggan sa...

Det såg verkligen gott ut. T.o.m. jag blev sugen. Peppe ser verkligen ut att ha det skönt. Kram

Diana sa...

Hur kan han sova när det finns gott kvar?! Jag hade tiggt som tusan! :)

Susanne P sa...

Åh...en gobulle! Finns det något godare?!

Appropå förra inlägget: havregrynsgröt med äppelmos är jag ALLTID sugen på på kvällen,fast då till frukost nästa morgon. Men när morgonen kommer blir det alltid te och en smörgås...

Kram

Ama de casa sa...

Hoppas att extralotterna ger vinst!
:-)

Yvonne sa...

Hoppas att du får en bra vinst.Jag hade kunnat hjälpt till att äta upp flätebullen om det inte hade varit så långt till dej.Natti vännen sov så gott.Nattikram och PÖÖSS!

Anonym sa...

Kväller,,Är bullen väck när du kollar så har jag snott den..Det var värst vad Peppe vikt ihop sig..
Ja det är förunderligt hur naturen tar över,,men klart 70 år är lång tid.Har du kollat etapp 18 Sverigeresan?.Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Jag riktigt känner lukten av de goda bullarna! Vilken härligt avslappad ställning han hittat där...sover säkert gott! Här är det kallt idag så nu blir det vantar! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Godisbulle till kaffet. Ikväll får vi smörgåstårta. Jag har oxå nyponpulver på gröten det finns oxå i kapslar. Kram

Aurora sa...

Morn. Aha det är där man köper de godsakerna När vi var i Örebro i helgen hade de såns bullar i bowlinghallen. Hur goda som helst, speciellt när de var varma och nybakade. kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag överlåter virkning och stickning till dom som är bättre på det.Hade det gåt att maila över bullen så tror jag att syberrymden hade varit full av bullar och annat gott! Ha en bra dag! Morgonkram!

Rigmor sa...

Då håller jag tummarna för mer pengar i plånboken, lagom till julhandeln och allt...!!
Å angående avfärden...tror du inte att vi kunde få följa med...?? Eller de kanske ska dit där det inte är så gott om solstolar och paraplydrinkar, man kanske får lappsjuka efter ett par dagar...fikat däremot...den sista är nog till mej...eller kanske inte...magen är inte kul idag heller, tror det lutar åt magkatarr. Tar en promenad nu innan jobbet så får vi se!!
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Åse sa...

Mmmm så smarrigt det ser ut, nu hoppas vi extra lotterna ger stor kovan ! Kram

"Gasfoot" sa...

Money, money, money!
Lycka till med dragningarna och låt lyckokulan hamna hos dig.
Här uppe har flyttfåglarna redan dragit förbi utom Sångsvanen som alltid är dom sist som samlar sig.
Vilken härlig och smarrig fläta. Varför bor man inte i Örebro som har så mycket gottigottgott?
Härlig sovställning Peppevovven har intagit.
Skall prova samma sovställning ikväll när John Blunds syster kommer och önskar mig en god natt. Blink.
Du hade rätt Mita. Solen skiner idag här hos mig!

Kramizar från Östra Norrbotten

Nett sa...

Gott fika :) Vinst är ju aldrig helt fel även om man hoppas på större. Hoppas att du får en fin helg. Kram

Annette sa...

Då får man hålla tummarna till dig så du vinner nått.Ja det känns lite vemodigt när fåglarna flyttar,då vet man vinter kommer nog snart.Fast nu får man ju mata alla fåglar som har börjat hitta till sin grandunge här hemma.Så gott han har det Peppe godingen i sängen.Kram