Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 17 september 2012

FORTFARANDE FINA??

Ja konstigt nog trots regn och blåst så håller sig blommorna skapligt fina. Inte alla ska jag ärligt erkänna,men ganska många i alla fall. Det trodde jag inte för två veckor sen, då höll dom flesta på att totalt säcka i hop. Men dom repade sig efter lite extra pyssel....
     
       
           
          
Ja det var några stycken och sist men inte minst min underbara Mårbacka pellis som bara blommar och blommar..♥
På förmiddagen blev vi genomblöta Peppe och jag på prommisen. När vi gick iväg såg det skapligt ut med vädret, men efter en dryg halvtimme så öppnade sig himlen med en riktig skur,det bara vräkte ner,och blåsten gjorde att regnet stod på tvären. Vi fick skynda oss in i en busskur för att få skydd mot det värsta. Peppe tyckte väldigt synd om sig själv där han satt ihopkrupen längst in i hörnet...*L*...
Jag skulle ju in på apoteket så Peppe fick vänta i bilen blöt och tjurig.
Jag kände mig väldigt obekväm och frusen där jag stod inne på apoteket och väntade på min tur. Jeansen och gympaskorna var genomblöta .Från kebban droppade det ner innanför jackkragen.
Men strunt samma,jag fick det jag skulle ha och gick ut till bilen som var helt igen immad på rutorna av en blöt hund.
Latten smakade supergott sen och på min säng låg Peppe under sin filt och myste...♥
Nu har jag sett  X-Factor, jag har inte följt det så noga men visst påminner det mycket om Idol än så länge..
Dags att göra sig lite kvällste med honung i, då sover man gott sen..*L*..
Ses...♥

12 kommentarer :

Susanne P sa...

Jag vill inte ta bort mina blommor än. De blommar som vackrast nu.
Kram

Majken sa...

Jag har oxå kolat X-factor & siste killen Simon Issa är gammal skolkamrat med min dotter. Han var duktig & gick ju vidare :-)

Kan tänka mig att det var synd om Peppe i regnet... ;-)

Kan tänka mig att du förstår hur jag menar med att bli utredd från topp till tå & aldrig få känna att man är ifred... & misstrodd.. du som är så ung har det hetat hela min sjuktid... Men sjukdom har ju inte med ålder att göra... Tack för att du håller en tumme :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Majken sa...

Glömde ju... Vilka otroligt fina sommarblommor du har så här i september...

Veiken sa...

Jisses så vackert. SVAR: KOMMENTAREN KOM PERFEKT FRAM

Yvonne sa...

Dags att dra täcket över huvudet.. Natti på dej och stor kram och PÖÖSS!

Fenixmonas sa...

Förvånandsvärt att blommorna håller så fint ännu! Gott att få njuta av prakten ännu ett tag! kramiz

Aurora sa...

Så fina som blommorna har varit i år har de aldrig varit.
Sv. filmtipset var värt 35:- hos Bloggerfy. Och sniken som jag är la jag ut det. ;) Kram

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Nu har jag plockat bort alla mina coocies får se om det hjälper.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Diana sa...

Det blev ju jättefint med blommorna!

Det är inte lätt att handskas med tjuriga hundar, haha! :)

Camilla sa...

Och mina blommor är borta sedan en vecka tillbaka.
NU är det höst. Hur jag kan veta det?
Jo...är det 4 grader ute så man stiger upp klockan 7.30 så då är det höst!
I går hade vi värsta blås och regn vädret. Idag...ja då skiner solen :)
Kram!

Rigmor sa...

Men så fina din begonia och petunia är fortfarande!! För att inte tala om pellisen...!! Här gick jag loss lite med saxen igår, måste klippa ned en del pellisar inför vintern, annars får de inte rum...Jag gör det lite innan jag tar in dom, då hinner de förhoppningsvis återhämta sej lite...annars blir det komposten för dom!!
Såg X-Factor för första gången igår, och ja...det påminner verkligen om Idol!! har väl missat en del go´bitar där förstår jag...men är de bra så återkommer de väl!!
Ha en bra tisdag, och ja...lite fjärilar inför morgondagen har jag allt!!
Kram kram

Nett sa...

Så vackert, ja inte vill man tro att hösten är på gång när man ser blommorna, det ser ju fortfarande ut som att det är sommar hos dig. Kram