Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 18 september 2012

SNYGG UTSIDA =BLA HA..

Vi gick våran runda på förmiddan. Började i skapligt solsken,men molnen drog ihop sig mer och mer. Lagomt som vi klev in genom grinden så kom regnskuren. Sen har det hållit på så under dan med lite solglimtar emellan.
På väg till Granngården så stannade jag vid en mindre Ica affär där vi handlade rätt mycket förr innan Maxi fanns.Jag tänkte kolla om dom hade nån fin potatis. Den här färska som fortfarande finns är ingen höjdare tycker jag sen börjar man bli trött på den.
Jodå, dom hade Asterix, den där rödskaliga ni vet,och den brukar ju vara god. Den här låg i plastpåsar och var så rentvättad att det glänste om den. Jag köpte två påsar som jag tog av sen på kvällen och skalade, skitpotatis rent ut sagt. Nästan alla var brungrå invändigt. Det gick åt nästan båda påsarna  för att få ihop till ett kok. I morgon ska jag åka tillbaks och tala om för snus mumriken som stod i kassan att det var den sämsta potatisen jag köpt på länge.  Han sa nämligen att den var såååå fin..
Så snygg utsida kan vara ett rent skämt vad det gäller insidan..
På Granngården köpte jag det jag skulle ha och fick sista stämpeln på kortet, så det blev rabatt 200kr, inte dumt..
Peppes mat och sen godis och tuggben....
En stor talgboll till pippina också, dom börjar komma och titta efter mat nu.
Lite senare på eftermiddagen blev det besök av två små töser....
Dom kom från dagis med pappa. Han skulle ta kopior på sitt CV, det är dags att åka runt och försöka få tag i praktikplatser till Januari nästa år. Det gäller att vara ute i god tid tydligen.
Nu ska jag faktiskt ta mig en glass till teet, och sen krypa upp i soffan och kolla lite tv,n om det finns nåt..
Ses.....♥
                         

12 kommentarer :

Ama de casa sa...

Det där med snyggt på utsidan och fult på insidan... Det stämmer även på en del folk, tyvärr...

Herr Nilssons Fru sa...

Pust.sånt där blir man trött o irriterad på, extra mycket när man har en bit till affären, jag har 9 km så de en bit att köra när något blir fel.

Men i och för sig är de ju inte lätt att se hur en potatis är innuti inte heller lök - de brukar jag ha otur med, rutten lök innuti..bläää

Kramiz

Diana sa...

Trist med potatisen! Hoppas du får tillgodokvitto eller nåt.
Meeen, jag hoppades att vi skulle få se en bild på en tuggbens-ätandes Peppe, men icke. :) Men vi fick två söta barn istället!

Yvonne sa...

Du skulle sparat de brungrå potatisen och slängt upp på disken i affären.. Natti min vän .Kram och Pööss!

Äppelblom sa...

Ja, det är inte lätt att veta vad som döljer sig under skalet.
Så söta de små rosa "bananerna" är.
Var köper man så´na?
Ha det fint och kram!

Fenixmonas sa...

Har också fått sådan potatis så jag köper hellre den vanliga numera...en snygg utsida säger ingenting om innehållet, tyvärr! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Vilken skitpotatis du fick. Den brukar ju annars vara god. Men som det regnat i sommar så får vi nog mycken dålig potatis i vinter. Kram

Åse sa...

Bra man ska säga ifrån när man inte är nöjd, Peppes mat samma sort använder vi i detta huset till de fyrbenta och den är vi nöjda med ! Kram

Rigmor sa...

Har också gått på samma blåsning när det gäller potatis, brukar köpa tvättad och klar när vi är ute med husbilen. Det blir ingen billig potatis...
Hade jag närmare till Granngården skulle jag handla mer där, tycker de tagit sej i kragen ordentligt sen de flyttade. Mycket som man behöver, och mycket som man inte behöver...som man köper ändå...typ växter...
Jaha, nu är jag rustad till tänderna inför min intervju. 8,30 ska jag vara där, håll tummarna...
Kram kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Ta päran med dej och stick den under kranen på honom ,och begär nya friska päror! Dom pärorna är som dåliga människor vackra utanpå och ruttna innuti!Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Inte kul med taskiga varor,ta Peppe med till butiken,låt honom skälla ut snusmumriken..
Söta Chiquita töser..Haé Kram.

Yvonne sa...

Jag trodde också att det inte skulle funka med att sitta men det gjorde det.. Kram!